Ketambe is schat ik zo’n 10-12 uur rijden vanaf Tangkahan. Niet te doen in een middagje dus.
Zoiets dacht ik al… We blijven mooi in Tangkahan…
Als je in Tankahan aankomt stuit je eerst op de Mega inn. Daar is opzich niks mis mee,maar toen wij rond gingen lopen kwamen we bij de Jungle lodge uit en daar heb je vanuit je terras ontzettend mooi uitzicht op de rivier en jungle. Er was bij beide accomedaties plaats zat!! Qua hygiene is t gelijk hoor Ik zou gewoon eerst ff checken en dan beslissen.
In BL is veel meer keuze. Jungle in vond ik echt geweldig!! Wij deden n trekking met n hongaars stel die alles super lowbudget deden en die waren erg te spreken over Nora’s.
Sent from my GT-P1000 using Wereldwijzer App
Hallo
Ik ben Marcel en heb vorig jaar naar Tangkahan en Bukit Lawang geweest.
Onze wedervaren op,
Marcel is de man van Anne1955, was ik vergeten te plaatsen
Hallo, via wat hebben jullie dit geboekt?
Wij willen Bukit Lawang en Lake Toba (met 2 tussenstops) combineren.
We hebben ongeveer een week op Sumatra, dus dat is wel goed plannen.
Maar we hebben er zin in.
Hallo, waar hebben jullie dit geboekt?
Wij willen ook graag naar Bukit Lawang.
Alleen zullen wij het gaan combineren met o.a. Lake Toba.
Omdat we ongeveer een week op Sumatra zijn en dus keuzes moeten maken.
Hoi,
Wij hebben gewoon gekeken via lonely planet welke hotels/ lodgen er waren.
We hebben dan gekozen voor the green hill. Hebben de overnachting geboekt aan een goede prijs. Hebben een kamer met zicht op de rivier aan de jungle.
Wij combineren het dus olifanten bezoek en oerang oetang bezoek.
We regelen gewoon zelf de bus/ openbaar vervoer. Is ons altijd al goed gelukt in andere landen en is ook spot goedkoop… Je kan altijd prive chauffeur of taxi nemen,maar dan ben je duurder uit natuurlijk.
De activiteiten boeken we ook pas daar, dan kan je eens rondkijken en horen wat de moeite is. In ieder geval hopen we dat het er niet te toeristisch is, natuurlijk een beetje is normaal, maar we zijn vorig jaar naar Taman Negara geweest in Maleisie en dat stak echt tegen jammer genoeg… Wanneer gaan jullie ?
mvg
Hoihoi, wij vliegen zaterdag al.
We willen na her en der wat informatie gezocht en gevraagd te hebben het inderdaad ook allemaal ter plekke gaan regelen.
We wilden eerst een overnachting in Medan doen, maar proberen nu meteen door te reizen naar Bukit Lawang. Maar nog even zien of het lukt. Dus ook overnachtingen boeken we maar ter plekke.
Bedankt voor je informatie, zal i.i.g. de L.P. nog even raadplegen.
Groet,
Tamara
Hoi,
Laat je even weten hoe het geweest is daar ?
mvg
Zal ik doen. Wanneer gaan jullie??
Wij hebben ook net deze week gereserveerd bij greenhill. Alleen de budget kamer en de grootste, “duurste” (250000IDR,valt reuze mee dus) kamer was nog vrij voor de 2 nachten.(250000IDR) Wij hebben de laatste genomen.
johnatan hebben jullie ook trekkings door hen laten verzorgen of ergens anders geboekt? Op de website bieden ze verschillende trekkings aan.
En hadden jullie een fan in de kamer? Ze mailden ons dat er wel een mogelijkheid was dat ze die er neer konden zetten…Weet niet of het erg warm is op de kamers daar?
Hallo, wij zijn al weer terug van 3 weken Indonesië. Wat ging de tijd snel zeg.
We hebben het goed naar onze zin gehad.
Bukit Lawang was leuk, paar leuke mensen daar ontmoet en Oerang Oetangs en andere apen gezien. Supergaaf natuurlijk. Dus zeker een aanrader, hoewel de prijzen echt wel Westers georiënteerd zijn voor zo’n trekking…
Uiteindelijk hebben we daar bij Tomas Retreat overnacht. Was prima, voor een prima prijs.
Ook zijn we naar Berastagi geweest, voor Sibiyak hadden we helaas te slecht weer. Maar de Hotsprings daar zijn wel heerlijk.
Als laatste stop hadden we Samosir eiland. Heerlijk om even te relaxen. Je kan bij Hita’s heerlijke guacemole krijgen.
In Medan hebben we 1 nacht geslapen voor onze vlucht ri. Lombok. En we zijn blij dat we Medan verder niet in onze planning hadden staan.
Heel veel plezier en geniet ervan!!
Hoi, gaan in november-december een week door sumatra reizen. We willen graag een jungle track kunnen doen in BL waar we aapjes zien en op olifanten mogen zitten, maar zoals ik hier lees moet je voor de olifanten naar Tangkahan en voor de aapjes naar BL? Ik wil eigenlijk ook naar het Toba meer denken jullie dat dit haalbaar is in een week? En welke volgorde is dan logisch? We willen van Jakarta naar Sumatra en we hebben alleen de reis naar Jakarta is geboekt, na sumatra gaan we naar bali. Is het dan verstandig om Medan- BL-TK-Tobameer-Medan te doen? Het is nog best lastig om uit te vinden waar wat zit en hoe we het gaan doen voor het eerst…maar ik heb er natuurlijk super zin in!!!
Als je maar een week de tijd ,is het niet te doen om BL, Tangkahan en het Toba meer te doen. Ik zou er dan eentje laten vallen. Ik zou dan lake Toba combineren met BL of Tangkahan. In BL heb je idd geen olifanten maar veel verschillende soorten apen (orang otangs, gibbons,makaken,thomas leaf monkeys) . In tangkahan heb je wel olifanten en als je een trekking te voet er bij doet heb je wel kans dat je nog apen ziet ,alleen is de kans op orang oetans een stuk kleiner. Tangkahan is ook een stuk rustiger dan BL en het is er wat moeilijker te komen. Er gaan veel minder bussen en taxis zijn een stuk duurder. Het is maar net wat jouw voorkeur heeft!!
Hoi,
Wij zijn net terug van Sumatra.
Wij hebben eerst Lake Toba gedaan, daarna Bukit lawang en tot slot Tangkahan.
Dit in 1 week tijd. Heel goed te doen. Ik had geen van beide willen missen!
gr Claudia
Ik wil het ook allemaal zien, ik heb iets langer vakantie gekregen dan ik had verwacht, ik heb er nu een aantal dagen bij We hebben besloten dat we vanaf medan naar bukit lawang gaan, en het daarna met een go with the flow mentaliteit gaan. We willen natuurlijk nog steeds zvm zien en als we daardoor iets langer op sumatra zitten is dat natuurlijk ook zeker niet erg:hihi:
Heeft er iemand ervaring met het Openbaar vervoer reizen van Medan naar Tangkahan en van Bukit Lawang naar Medan?? Is dit aan te raden of zal je voor een 4wd gaan? En betaal je hier dan voor?
Naar Tangkahan ben ik niet geweest, maar van Medan naar Bukit Lawang kan prima met een lokale (mini)bus. Minibussen gaat echt heel frequent!
Prijs weet ik niet meer precies, ik vermoed rond de 40.000 rp.
Van Medan naar Bukit lawang kun je de public bus nemen voor 20.000rp, duur ongeveer 3 uur. Naar Tangkahan zul je over moeten stappen in Binjai. Kom je van de airport die sinds een paar maanden verder van de stad af ligt kun je het beste de ALS bus van de airport rechtstreeks naar Binjai nemen. Dit is een nieuwe bus, rijd sinds 3 wkn. Kost 30.000rp. In Binjai kun je dan een minibus naar Bukit lawang (12.00rp) of Tangkahan nemen. Je bent naar Bukit lawang zo’n 4 a 4,5u onderweg. Naar Tangkan nog langer.