Hallo, ik zit er aan te denken om een maand te gaan rondreizen in Midden Amerika en wel van Belize naar Nicaragua, of andersom…Belize, Guatemala, Honduras , El Salvador en Nicaragua. Is dit te doen (alles over land eventueel met boot tripjes) heeft iemand hier ervaring mee of neem ik teveel hooi op mijn vork en moet ik het in twee tripjes verdelen! Graag jullie advies en alle leuke tips over must see and not to see zijn van harte welkom. Grtz Ireen
Hi Ireen,
ik zie je berichtje nu pas. wellicht heb je nog iets aan mijn post.
Guatemala en Belize in 1 maand is goed te doen. en als je echt voor de highlights gaat, kan je zelfs iets mee pikken uit Nicaragua. Maar ik denk dat een land meer heeft te bieden dan alleen de highlights.
Voor jouw idee: van Belize naar Nicaragua is in 2 dagen te reizen. Met de ferry naar Honduras en dan op de nachtbus naar Tegucicalpa en door naar Nicaragua. Geen probleem; maar als je meer wilt zien van 1 land zou ik het houden op Guatemala en Belize of Nicaragua/El Salvador. Ik weet niet precies wat je zoekt; maar Guatemala opzich heeft veel verschillende highlights. Van strand, tot cultuur, tot outdoor tochten en natuurlijk het maya erfgoed Tikal. wat ik erg mooi vond waren de watervallen van Semuc Champey. Echt fantastisch. en de grotten van Lanquin. Zelf vond ik als ik moest kiezen tussen al die landen Honduras een land om over te slaan. Nicaragua heb ik zelf een maand gezeten; maar dat is ook omdat ik graag surf; en je dat geweldig kan doen in Nicaragua. Zijn ook gezellige hostels voor als je alleen reist. En Belize; tsja fantastisch om een paar dagen te chillen aan het strand en te genieten van de rum en de mooie natuur langs de mangroves, maar daar hoef je geen weken te zitten. De combi Guatemala en Belize is in een maand heel leuk. om de afstanden hoef je je niet druk te maken; als je het wil pushen zit je overal binnen 1/2 dagen; maar iets meer van het land zien dan de highlights lijkt mij leuker! Ik ben zelf niet in El Salvador geweest; dus wie weet zijn er hier mensen die een combi Nicaragua/El salvador aanraden?! en mocht je op Guatemala vliegen; dan is het wel aan te raden om meteen vanaf het airport door te gaan naar Antiqua, is een uurtje met de auto en dan ben je weg uit die nare hoofdstad :).
veel plezier!!
Hoi Marleen, bedankt voor je berichtje, het plan is om pas volgend jaar september te gaan, dus je bent ruim op tijd
Heb r nog es over nagedacht en denk dat t idd Guatemala en Belize wordt of Nicaragua en El Salvador, was ook al van plan Honduras te skippen, aangezien jij niet de eerste bent die dat zegt. Wss is het ook beter iets minder te doen en lekker relaxed te werk te kunnen gaan, aangezien ik van mijn eerdere reizen weet dat ik nogal snel ergens blijf hangen :)…Nu moet ik er nog zien uit te komen wat t gaat worden, Thx voor je info…
Tip voor jou Panama via San Blas Islands met zeilboot naar Colombia, super!
Groetjes Ireen
Beste Ireen,
Het ligt er echt aan wat je graag doet, ik heb Belize, Honduras, Guetamala en Nicaragua in 4 weken gedaan en alle landen hadden wel iets tofs.
Belize is super relaxt en meer “carribean” dan centraal amerikaans.
Guetamala heeft een schitterende natuur en mooie oude ruïnes (Belize ook trouwens).
Honduras is net ff wat minder maar in de bay islands (Utila (low cost) en Roatan) kan je schitterend duiken.
Nicaragua is super voor vulkanen beklimmen, oude koloniale steden en surfen.
Als je meer detail of aanvullende info wil stuur maar een pm.
Hey hallo, bedankt voor jullie reacties, Ons ticket is geboekt, we hebben besloten alleen Nicaragua te doen, gewoon lekker relaxed rondreizen en hier en daar een beetje blijven hangen. Volgende reisje wordt dan gewoon Guatemala…
Groetjes Ireen.