Trektocht van Mexico naar Nicaragua via Guatemala, Honduras en El Salvador.

Hola,
Verheugd deel ik mee dat we begin december vliegen naar Mexico Cancun om daar een trektocht te maken van ongeveer 3 maanden. Het oorspronkelijk plan is om drie maanden doorheen Mexico te trekken maar dit is nogal afhankelijk van ons budget. Ik vrees dat Mexico duurder gaat uitkomen dan verwacht daarom heb ik een plan B bedacht om ipv naar het noorden te trekken door naar Guatemala, Honduras, El Salvador om uiteindelijk in Nicaragua te stranden…

Iemand een enig idee wat het dagbugdet tegenwoordig is om te backpacken doorheen Mexico? En hoe zit het met de veiligheid in Guatemala, Honduras en Nicaragua?
Ik hoor het graag

Hola,

Wat een leuk plan :slight_smile:
Persoonlijk zou ik voor Mexico, Guatemala en Nicaragua ongeveer 1 maand per land uittrekken. Voor El Salvador en Honduras korter, dus is het aan te raden om een (aantal) land(en) te schrappen. Guatemala, Honduras en El Salvador zijn erg onveilig op dit moment. Desondanks gaan er wel veel backpackers naar Guatemala, omdat dit land qua natuur en cultuur nou eenmaal veel te bieden heeft. Honduras en El Salvador zijn minder interessant, met een paar uitzonderingen, zoals bijv. Roatan (duiken) in Honduras, maar dit is weer vrij prijzig. Je moet dus goed van te voren uitzoeken wat je wilt zien/doen en wat je budget is. Als je nog geen Spaans spreekt, is het aan te raden om een Spaanse cursus toe doen bijv. in Guatemala en/of Nicaragua.

Nicaragua is het veiligste land van Midden-Amerika. Je kunt hier prima reizen zonder problemen, mits je natuurlijk je gezonde verstand gebruikt. Nicaragua is ook het goedkoopste land om te backpacken. Zie onderstaande link voor voorbeelden:
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/geld-budget-nicaragua-si531.html

Volgens Lonely Planet ben je dit budget per land kwijt:

• Mexico $40 - $50 per dag
  • Guatemala $20 - $40 per dag
  • El Salvador $25 - $30 per dag
  • Honduras $25 - $30 per dag
  • Nicaragua $20 - $30 per dag

Voor meer info over Nicaragua:

Saludos,
Sole

Ik ben het eens met Sole: een maand per land.
Ik heb in Nicaragua gereisd, een heerlijk land met veel variatie in natuur en temperaturen, leuke koloniale steden, mooie vulkanen, aardige mensen, en inderdaad lekker goedkoop. Wij waren met zijn tweeën dus konden kamers delen. Ik denk dat we ongeveer 20-25 euro p/p per dag kwijt waren, hebben wel af en toe tourtjes gedaan en altijd een eigen kamer met badkamer.
HIER zie je foto’s en lees je mijn route en een verslagje.

1 like

Dankuwel voor je reactie! :cheer:
Ik had dit ook in gedachten maar het is toch altijd fijn om de meningen te horen van ervaren reizigers. Dit stelt wat gerust!
Thanks a lot! x

Thanks a lot!
Ik ga met veel plezier en reiskriebels je verslag en je fotos bekijken!
Tof van je om te reageren :zon02:

1 like

Zie deze thread.
Veel plezier!