Ja, voor ongeveer 20-25 euro per persoon per dag kun je prima reizen met de bus in Nicaragua, met eigen kamers met privébadkamer, en vrijwel altijd uit eten, af en toe een georganiseerd tourtje, en wat souvenirtjes kopen op de markten.
Ik heb zojuist eindelijk mijn blog afgerond (na al een paar jaar terug te zijn ha ha), dus lees het eens door om inspiratie op te doen! Vooral León en het vulkaan-boarden vond ik superleuk, maar ook de homestay in het Miraflor gebied.
http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/7/tpod.html
Ik had graag de vulkaan bij Masaya gezien en daar getokkeld (tussen boomtoppen). Ik dacht te gaan tokkelen op Isla de Ometepe, maar daar bestond dat niet meer. Gelukkig hebben we daar wel een erg toffe kayak-trip gedaan.
Wij hadden minder tijd dan jullie dus zijn niet aan alles toe gekomen.
Ik hoorde van veel reizigers dat Costa Rica twee keer zo duur is als Nicaragua. Van andere landen weet ik het niet maar destijds heb ik wel over alle landen in Midden-America gelezen en Nicaragua leek mij toen het goedkoopst, veiligst, meest divers, en nog niet zoveel toeristen als bijvoorbeeld in Belize, Guatemala of Costa Rica.
Ik ben het eens met de veiligheidstips van Sole. Let ook op dat échte taxi’s altijd een nummerbord hebben (dus auto’s zonder nummerbord sowieso vermijden!) en dan met een rode rand om het nummerbord heen. Kijk ook altijd even naar het nummer en onthoud dat; mocht er toch iets gebeuren dan weet je dat nummer nog voor de politie.
Van mijn reismaatje is haar fotocameraatje uit haar hand gegrist door een voorbijgaande fietser, op klaarlichte dag in het centrum van León. Maar vergeet niet dat zulke dingen ook in Amsterdam gebeuren.
Ik vond het een superleuk land! Geen domme dingen doen en dan is het prima te bereizen.
En zorg zeker dat je al voor je reis, of direct aan het begin van je reis, Spaans leert. Dat maakt het reizen vele, vele malen makkelijker en leuker. Want je kunt dan tenminste kletsen met die aardige mensen! En de weg vragen, het menu beter snappen, etc.
Veel plezier!