Van Bangkok naar Ranong

wie weet een goede tip hoe van bangkok naar ranong te gaan,is het waar dat er in de bus vaak rugzakken verdwijnen wie heeft er ervaring mee:zon02:

als je met de goedkope backpackers bussen gaat kan dat gebeuren als je het thaise openbaar vervoer neemt dan gebeurt het minder gewoon geen waardevolle spullen in je rugzak doen die het ruim in gaat

Hoi Jacqueline,
Je kan ook met het vliegtuig naar Phuket of Surat Thani, dan moet je maar een slordige 3 1/2 uur met de bus naar Ranong als je vanuit Surat thani vertrekt!Je hebt 2 buscompanies die de gewoonlijke busverbingen doen ;Bangkok&Ranong,namelijk Mitr Tour en Chok Anan tour.
Je kan ook een stukje met de trein rijden richting,Chumphon en daar de bus nemen naar Ranong(120km verwijderd en maar 2uur rijden met de bus!)

Hoi,

Het makkelijkst en goedkoopste is een sleeper train 2de klas (liefst lower want dan heb je een raam om open of dicht te houden), naar Chumphon waar ik nu zit zijn het 550 km dus naar Ranong (rond 140 km) wat meer. Ik denk dat ik zo’n 470 baht heb betaald, omgerekend rond de 12 euro. Je bent lekker onderweg maar je slaapt dus spaar je tijd. De bussen vind ik vreselijk, vooral de zog. VIP’s, pokkenherrie de hele tijd en de chauffeurs hebben vaak ja baa op, een soort speed, volgens mij methemphetamine. Er gebeuren regelmatig ongelukken …

Ik hou van de Thaise treinen. Check even, misschien moet je het laatste stuk met een bus naar Ranong. Ik prefereer altijd de bussen van de Thaise overheid, ze zijn goedkoper en meer relaxed, de chauffeurs dragen een soort uniform. Ze stoppen regelmatig bij goedkope eetgelegenheden.

Succes en veel plezier in Thailand. Ik heb hier nu een girlfriend en misschien ga ik hier definitief wonen.

Ja, je moet dan zeker met de bus, want er komt geen trein langs Ranong. Je zou in Chumphon dan kunnen uitstappen en van daar een bus (ca. 3 uur) naar Ranong kunnen nemen.

Lieve Jacqueline,

Op en rond Khao San Road worden goedkope busreizen aangeboden, en wel zo goedkoop dat er een addertje onder het gras MOET zitten. Daar komen dus die verhalen vandaan.

Doe zoals de mensen hier zeggen, ga naar het busstation en neem het gewone openbaar vervoer, dan is er niks aan de hand. Of ga, zoals Yawg zegt, het eerste stuk met de trein. Erg mooi, en relaxed.

Hans.

bedankt voor de tip:chin:

ooit, in een ver verleden een bus op Kao Sarn geboekt, was de eerste en ook laatste keer. Had altijd al gereisd met de officiele thaise bussen, die hebben een stewardess op de bus die je van drank en snacks voorziet, de bus stopt voor een lunchpauze, maar deze ‘farang’ bus stopt niet, airco te koud, geen dekens, geen water of snacks, bus stopt één keer tussen Bkk en Phuket voor een snelle plaspauze en dat was het. Een echte afrader !