Kanchanaburi-Little Koh Chang

Hoi,

Ik vertrek eind januari naar Thailand. Na een paar dagen Bangkok ben ik van plan naar Kanchanaburi te gaan en dan naar Little Koh Chang in de Andaman Sea (dus niet het grote bij Cambodja). Ik moet dan naar Ranong en vandaar met de boot. Weet iemand welke bussen ik daarvoor nodig heb? (niet via Bangkok!). Dank!

neem mijn raad: WEL via BKK-d.w.z. je ziet enkel het grote splinternieuwe Sai Thai Mai busstation-dat zo’n 25 km buiten centr BKK ligt in een verre buitenwijk-dus veel van deze toch ozoleuke stad (alweer 7 weken hier) zie je niet.
en wel hierom; de luxere SNELbussen rijden enkel express van/naar BKK_dat zijn die grotere blauwe AC-1st. class bussen. Vanaf BKK-open weer die riesgids-de nachtbus naar RANONG-Thailands stad met de hoogste regenval.
als je zon weerzin tegen deze niet mooie, maar wel leuke stad hebt: dan heb je een serie van allemaal kortere sfstand lokale bussen zonder AC-met ergens onderweg een nachtstop. Dat kost je uiteindelijk zowel meer tijd als geld. bvb. via Ratchburi-Huahin-Prachuap-Chumphon, met overal overstappen.
of kijk op deze site: tezzathaiinfo.blogspot.com voor alle kleine islands

1 like

Hoi,

Dank je voor de informatie! Heb ik veel aan. En het was niet omdat ik BKK niet leuk vind; vroeger (jawel, beetje ouder :wink:) vond ik het fascinerend en dat zal nog wel zo zijn. Maar had geen zin om weer die hele stad door te moeten. Kom daar op mijn trip van 5 weken ongetwijfeld een paar keer.

Groetjes

Je ziet dus niks van de stad zelf-enkel de Kanchanapisek=outer ring road. Deels is die zelfs wel aardig-langsheen liggen allemaal tuincentra met planten, standbeelden, fonteintjes.e.d.-en veel van die papier-mache beesten-ter verfraaiing. Maar vanaf BKK (bussen vertr rond 19.00-21.00) is het al donker. Vetr ten laatste rond 15/16.00 uit Kan-kan je nog eten in het foodcentre van de SaiThai.