Vanuit Chiang Mai zou ik naar BKK willen vliegen, en het liefst gelijk in één ruk door naar Ranong met de bus om de vroege boot naar Ko Payam te nemen.
Ik heb een leuke aanbieding van AirAsia gezien op 13 januari voor 690baht BKK, dat lijkt mij een zeer leuke prijs (vooral vergeleken met de nachttrein + tijdsbesparing)
Aankomsttijd in BKK om 09:30, 18:35, 21:25 of 23:30.
De nacht bus gaat om 20:00 en om 21:00 vanaf het zuidelijke busstation, en komt s’ochtends vroeg aan. Zo hoop ik de boot van 09:00 naar Ko Payam te halen.
Mijn vraag is: haal ik het om de bus te halen, als ik om 18:35 aankom op Bangkok? Hoe doe ik dit? Met de bus? Of taxi? Of combinatie hiervan? En wat zou dit gaan kosten ongeveer?
Of is dit te krap, en kan ik beter de vroege vlucht nemen, en nog wat ronddwalen in Bangkok?
Is het makkelijk om je bagage ergens veilig achter te laten?
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Alvast bedankt iig
Als je bagage veilig wil achterlaten, kan je dit doen op het hualampong treinstation. (waar ook de treinen richting Chiang Mai, Udon Thani, etc. vertrekken). Gewoon naar het filiaal gaan met opschrift ‘left luggage’. Kost je een Baht of 50 pp. dacht ik, maar ik kan me vergissen. Is naar mijn gevoel echt wel veilig.
Ik heb dit afgelopen jaar ook gedaan. Slechts voor een dag maar toch ook geen probleem. Komend jaar ga ik dit zeker weer doen voor een paar dagen.
Het lijkt wat rommelig maar kreeg netjes alles terug (3 zware tassen).