Van Bangkok naar Koh Lanta...

In november willen we van Bangkok met de nachttrein naar Koh Lanta.
Wat is het makkelijkst…de trein naar Krabi nemen of naar Trang?
Als we vroeg vertrekken zijn we dan nog op een redelijke tijd op het eiland?
:zon02:

Je zou de trein kunnen nemen naar Trang. Dit duurd 14.5 uur. Vertrek vanaf Hualamphong om 17.05 en komt aan om 7.35. Persoonlijk zou ik met een nachtbus naar Krabi gaan, kost 700 Baht en duurd 12 uur. Er zijn Ferry’s om 10.30 en om 13.30 naar Koh Lanta. Dit moet je dus gemakkelijk redden. De ferry doet er ongeveer 5 kwartier over…
Goede keuze trouwens Koh Lanta! Heerlijk rustig daar…

Groeten Peter

Dank je wel,Peter,we hebben wel aan de bus gedacht maar willen de nachttrein een keertje ervaren. Kwa tijden is het dus prima te doen,gelukkig,ben blij… Koh lanta ziet er inderdaad geweldig uit! Heb je nog must do en see`s voor ons?

Zeker een scooter huren hier en lekker rondtouren. Wegen zijn hier in goede staat en voor een paar baht kun je alle kanten op. Heb hier een kookcursus gedaan wat erg leuk was om te doen…Verder een dag wezen kayakken en toen ben ik weer vertrokken(slechts 4 dagen geweest) naar Koh Lipe…

als je met de trein wilt dan neem je de trein naar Trang, er rijdt namenlijk geen trein naar Krabi dan zou je er bij surat thani uit moeten. Je zou wel met een bus kunnen gaan zoals Peter aangeeft, al reisde ik 2 maanden geleden voor 550 bath

Bedoelde ook Surat Thani,sorry. Mischien toch nog eens de bus en de trein met elkaar vergelijken dan,wie weet. Maar het lijkt me wel een ervaring om met de nachttrein te gaan…Dank je wel.

je kan ook de trein naar surat thani nemen en vandaar met de bus verder, een nacht trein in thailand is een hele leuke ervaring, het heeft ook mijn voorkeur boven een bus door toch meer comfort (2e klasse) en veel meer sfeer, maar de bus heeft snelheid als groot voordeel

Heen met de trein en terug met de bus dan haha