Twee vragen: Kanchanaburi naar Ayutthaya en Koh Lanta naar Bangkok

Even een tweetal vragen en ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen.

Ik zou van Kanchanaburi naar Ayutthaya willen en dan daar de rest van de dag rondkijken om vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Wat is de makkelijkste/snelste weg?
Of Ayu gewoon overslaan en vanaf Kancha naar Bangkok terug reizen en daar de nachttrein pakken?

Vanaf Koh Lanta wil ik graag in één dag naar Bangkok reizen.
Dit kan door te vliegen vanaf Krabi of Trang.
Weet iemand hoe je van Lanta naar Krabi of Trang komt en of dit haalbaar is om nog een vlucht te halen. Welke tijden zijn er mogelijk?
Vanaf Trang vliegen is goedkoper dus dat heeft uiteraard mijn voorkeur.

Als je met het openbaar vervoer gaat is het een goedkope, maar langere trip, ik denk iets van een vier uurtjes. Overstappen in Suphanburi
Kanchanaburi - Suphanburi (bus nr. 411)
Suphanburi - Ayutthaya (bus nr. 703)
Je kan ook een privé chauffeur inhuren, aan elk guesthouse in Kanchanaburi kunnen ze je daar mee verder helpen, maar dan ligt het aan je onderhandelings talenten wat je dan gaat ophoesten.

Waar zal ik ongeveer aan moeten denken als ik een prive chaffeur regel?

Ik denk om en bij de 1000 baht, zou meer kunnen zijn maar ben niet echt op de hoogte van gangbare prijzen. Ik vermoed ook dat je in de buurt van de guesthouses op river road via één van de travelagencies ook wel ritjes met minibus naar ginder kan regelen. Ligt er natuurlijk aan met hoeveel personen je bent en wat je wenst te spenderen, ik ga proberen om voor het einde van de week nog uit te zoeken wat de prijs is voor privé transport en voor minibus, maar beloof niets, ben zelf m’n koffers aan het pakken om op vakantie te gaan in België.

Heb zopas wat rondgebelt, en prijzen liggen anders, privé is 2500, maar ik denk dat je wel goedkoper kan vinden, ben er eigenlijk zeker van, met tourcompany is om en bij de 300 baht per persoon, prijzen voor een minibus met chauffeur te huren voor een dag is ongeveer 1500/dag excl brandstof.
Als je in kanchanaburi bent, mag je mij altijd contacteren, wil dan wel wat meer tijd uittrekken om iets deftig en betaalbaar te zoeken voor jullie.

Om van Koh Lanta naar Krabi te gaat is een goede verbinding.
Ferry vertrekt al om 8.00 uur en je komt om 10.00uur aan.
Dan heb je genoeg tijd om naar het vliegveld te gaan en een vlucht te nemen, ( www.airasia.com vliegt volgens mij 4x per dag) die ook nog eens prima betaalbaar is…

Succes

Dankjewel LoveKanchanaburi wat super fijn dat je mij wilt helpen.
Ik ben er in December waarschijnlijk rond 11/12/13 december.

Vanaf Trang vliegen is goedkoper dus ik hoop dat iemand weet of dat ook goed te doen is.
Einde middag gaat er een vliegtuig vanuit Trang, red ik dat dan om vanaf Lanta te komen diezelfde dag?

Dit is ook prima te doen. De boot vertrekt om 8.30 en doet er een uur over.
Kost ongeveer 500 baht.

Suc6