Februari 2010 maken wij individuele een rondreis door Thailand en Laos. De reis is grotendeels uitgestippelt. Kan iemand mij vertellen of ik vanuit Kanchanburi rechtstreeks met bus of trein naar Ayutthaya kan reizen. Wat ik tot op heden heb kunnen vinden is met de trein naar Bangkok en van daaruit naar Ayutthaya. Ik ben benieuwd of er ook alternatieven zijn.
Ondanks alle positieve geluiden op het forum over Greenwood, zit ik inmiddels al 5 weken te wachten op antwoord op een door mij verstuurde mail. Heeft iemand ervaringen met het in Bangkok gevestigde reisbureau Viengtravel?
Vanuit Kanchanaburi kun je met de bus naar Ayutthaya reizen. Deze vraag is ooit eerder gesteld op het forum en vervolgens ook beantwoord. Het is een veel bereisde route: tijdens een rondreis in noord Thailand: van Bangkok naar Kanchanaburi, Ayutthaya, Sukhothai en dan vervolgens door naar Chiang Rai of Chiang Mai. De koningssteden bieden een mooi contrast met de strandbestemmingen in het zuiden van Thailand. Van cultuur en historie ga je naar bounty stranden en zonnebaden.
Op wikitravel staat: From Kanchanaburi, take a local bus from the main bus station to Suphanburi for 45 baht (2 hours), then another local bus to Ayutthaya for 40 baht (1.5 hours). A taxi from Kanchanaburi costs 2000-2500 baht (2 hours).
Ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien anderen hier wel.
Wij zijn in 1997 en 1998 in Thailand geweest en hebben toen bij aankomst in Bangkok in het Trang Hotel bij Viengtravel onze rondreis dmv bouwstenen geboekt, alles was heel goed geregeld. Wij gaan volgend jaar juli weer, maar dan nu met onze 2 zoontjes en wij willen evt. weer wat bouwstenen regelen met Viengtravel. Hopelijk is het nog net zo goed als 10/11 jaar geleden.