Van Andasibe naar St Marie

Ik ben onze trip naar Madagascar november 2013 aan het plannen en heb een vraag m.b.t. een stukje van een mogelijke route.

Is het mogelijk om van Andasibe naar St Marie te gaan in 1 dag? De ferries die ik kan vinden gaan alleen 's morgens en lijkt me het daardoor niet haalbaar. Gaan er later op de dag ook nog ferries? Vliegen kan ook, maar vinden we een laatste optie.

Alvast bedankt!

Hoi Robert,

De ferries vertrekken inderdaad alleen in de ochtend en je kan een bus/boot transfer boeken vanuit Tamatave. Er zijn twee bedrijven die dit aanbieden. Cap St. Marie en St. Marie tours. Dus e ene dag van Andasibe naar Tamatave en de volgende dag om 06.00 vertrekken en je bent om 11.30 op Saint Marie.

gr, Wendy

1 like

Weet jij ongeveer de prijs van een taxibrousse tussen tana en andasibe en tussen andasibe en tamatave?

Wij overwegen nog, om misschien met de Micheline trein van Tana naar Andasibe te gaan. Moet even uitvogelen of het de moeite is. Misschien heeft iemand daar informatie over?

Hoi Robert en MadaMaki,

Ik heb helaas geen informatie over de Micheline trein en hoevaak hij gaat of wat het zou kosten.
De taxibrousse zal hooguit een paar euro zijn voor de beide stukken. Ik denk dat je voor de hele rit Tana-Tamatave ongeveer 15.000 Ariary betaald en dat is ongeveer 6 euro.

Wendy

1 like

Voor spoornostalgici : een must.
Die ‘Micheline (Viko-Viko)’ is een unicum. Is veeleer een bus op ‘treinwielen’. Maximum 19 passagiers. Rijdt 3x per maand op zaterdagochtend (8:00) richting Andasibe (≈ 4 uur of … langer, in geval van bandenwissel).

Tarief 2012 : Ar. 100,000 enkel - Ar. 130,000 hen en terug.

1 like