kan iemand mij ook meer informatie geven over een eventuele veerbootverbinding tussen sainte marie en het vaste land?
Bootjes gaan vanaf het plaatsje Soanierana- Ivongo. Ze gaan aan het eind van de ochtend(ong. 12.00 uur), dus als je vanaf Tamatave gaat, zoals wij deden, moet je echt de aller vroegste taxibrousse hebben(vertrekt rond 6 uur) naar Soanierana-Ivongo.
Je kan eenmaal daar aangekomen kiezen uit 2 soorten bootjes: de goedkope houten bootjes (duurt 2.5 uur voor 16 euro) of de snellere moderne boot (duurt ong. 1 uur en kost iets minder dan 30 euro). Wij kozen op de heenweg voor de houten boot en dit was werkelijk vreselijk!! Ik ben niet snel bang, maar de golven waren hoog, het water sloeg geregeld naar binnen en ik was bang dat we de overkant niet zouden halen. Veel mensen hielden niets binnen. Het Belgische koppel naast ons besloot de terugweg te vliegen want dit wilden ze nooit meer meemaken!
Terug hebben we de snelle boot gewaagd en dit tochtje verliep veel prettiger.
Als je dus naar Saint Marie gaat is het zeer de moeite waard om ook een dag of paar dagen naar het kleine eilandje aux Nattes te gaan. Ligt ten zuiden onder Saint Marie (5 minuten varen met piroque). Is een prachtig bounty eilandje!!!
Er is ook een bus+boot verbinding naar St. Marie. De bus vertrekt vanaf Tamatave(Taomasina). De internetsite is: www.cap-sainte-marie.com
Een enkeltje kost 40 euro een retour 70 euro.
Ill aux Nattes is zeker een bounty eiland en het kleine tochtje met de piroque is leuk. naast de walvissen is het eiland st. marie ook beroemd voor de piraten die daar vroeger kwamen. Op de bijlage is een foto van mij (alweer 4 jaar geleden) in de piroque op weg naar Ill aux nattes.
groet, Wendy
Ik was in september 2007 in Soanierana Ivongo maar op doorreis naar Maroantsetra in het Noorden. Bijgaand een foto van de Cap Sainte Marie boot en van het basic hotel waar wij overnacht hebben net voor Soanierana Ivongo.