Van 3/12 tot 13/12-grote verkeershinder rondom KhaoSarn road

De koning is morgen 5/12 jarig en dat wordt overal gevierd. Rondom het oude traditionale hart van Bkk hier nog wel het meest. En daar ligt de fameuze KhaoSarnroad vlak naast.
Dit jaar wordt de gehele Ratchdamnern Road=die grote drukke 8 baans weg waar alle bussen stoppen en die ri. westen=Thonburi-via de brug voert, afgezet op deze dagen, vanaf 15/16.00, voor ALLE gemotoriseerd verkeer. Dus in de openzijnde straten er vlak omheen ontstaat een enorme traffic jam. Onduidelijk hoe de routes van welke bussen, incl. airportbus, zijn aangepast. Veel taxi’s zullen dan ook niet erheen willen-of niet op de meter. En de uitweg via de rivierboten stopt ook rond 18/19.00.
Omdat zoveel mensen naar deze buurt gaan leek mij deze waarschuwing op zijn plaats.

goed om te weten bkkflyer,omdat ik maandagnamiddag aankom in Bkk,zal kao san road mijden en overnachten in sukumvit road!gegroet:georgessiam.

Had vanmorgend contact met mijn vriendin in BKK en de problemen met traffic verkeer zijn opgelost!!bij deze,gegroet:georgessiam.:chin:

nou-dat was dus zeker niet het geval.
Tot gisteren werd vanaf 18.00 de hele Ratchdamnern afgezet-met de voorspelde gigantiese verkeerschaos errond omheen. Leuk is altijd weer die stampvoetende verontwaardigde bekpekkertjes die dan niet weten wat ze moeten doen om eruit te geraken. En woonde die vriendin trouwens niet ergens bij Noord/Mid Thailand?
Vandaag=10/12=constution day, de dag van de grondwet, een vrije dag voor scholen en instanties. De ROODhemden zijn al heel vroeg begonnen het demokratie monument te bezetten. 100en man politie staan toe te kijken. Zeer vele verkoop+massagestands-om de kas te spekken.
website; www.taksinlive.com. We zullen wel zien hoe dat weer afloopt.
De geelhemden (geel als blijk van trouw aan de koning) waren dit jaar geheel vervangen door de pink=roze hemden na het debacle van verl. jaar met de airport. Een zeer grootse show, veel dontree=muziek en sadaeng=show op diverse plekken. De overbekende popzanger Bird=tongchai McIntyre (zeg maar de plaatselijke Marco Borsato) kweelt wat af elke avond. Leuke sfeer-om zo ongehinderd met 10000en Thai op Ratchdamnern te kunnen kuieren.
Feestelijkheden verlengd tot zon 13/12.

de dag voor vertrek had mijn vriendin verkeerde informatie gegeven,het klopt alle wegen rond ratchdamnern zijn afgezet,ook ik had problemen in de middag om van het eene punt van Bangkok naar het andere punt te verplaatsen.had toevallig ook s,avonds zijn optreden gezien VAN DE PLAATSELIJKE ANDRE HAZES.BIJ THE WAY,mijn vriendin woont in isan country bkkflyer,maar was naar Bangkok afgezakt om mij op te vangen,aankomst bkk.

voor de mensen die met een taxi naar kao san willen komen!druk druk druk,ben vandaag naar een pretpark gegaan iets buiten Bangkok,3uur was ik onderweg met een taxi!!!ook heb ik gezien dat er weer rode t-shirts aanwezig waren op ratchadamnern road,het is te hopen dat het vanavond een rustige ingehouden betoging is.ho ja het park waar ik na toe ben gegaan heet,SIAM PARK CITY,prijs inkom bedroeg 900bath de man,je kan dan de hele dag gebruik maken van verschillende actracties.op jaar basis kost een ticket,2000bath!groetjes uit Thailand:GEORGESSIAM.