Laatst zag ik op wikitravel dat er blokkades zouden zijn die het lastig maken om van de vliegvelden naar bijv khao san road en omgeving te komen. Die mededeling staat er nu niet meer op. Ik ben al diverse keren in bangkok geweest en weet er redelijk de weg, maar kan iemand bevestigen (of ontkrachten) dat er (ernstige) overlast is om over de weg te reizen?
En hoe zit het met de avondklok, ik begrijp dat die inmiddels goeddeels is opgeheven?
Ik ben kort terug van een week Bangkok en van dat coup gebeuren merk je helemaal niets. Ik heb vanuit Suvarnabhumi airport een public taxi naar de Khao San area gepakt en niks gezien/gemerkt van blokkades enz. Het leven gaat er 24/7 door zoals altijd. Sporadisch zie je wel een militair(en) op straat. De avondklok is inderdaad opgeheven. Ik heb de wedstrijd Nederland-Mexico gekeken bij de Rambuttri road, na winst ben ik verder gaan vieren bij Khao San center tot de vroege uurtjes. Volgens mij was ik rond 4 uur 's nachts weer terug bij mijn guesthouse.
Dus ik zou zeggen, ga en geniet ervan!
Overlast op de weg is er in Bangkok elke dag :), alleen zijn er al wekenlang geen blokkades meer vanwege de demonstraties. Sinds het leger de coup heeft gepleegd is het er tot nu toe alleen maar op vooruit gegaan !
Goed om te horen - ik ben de files wel gewend daar, maar hoef er gelukkig niet in de allerdrukste uren doorheen.
Maar misschien toch even een praktische vraag: Ik kom rond het middaguur aan op Suvarhnabumi. Is het handig om dan de airport train naar phaya thai te nemen ipv een taxi vanaf het vliegveld, of scheelt dat in de praktijk niet zoveel vergeleken met een coupon taxi direct vanaf het vliegveld?
Met de airport link ben je wel goedkoper uit en eerder op Phaya Thai, maar qua drukte op de weg zal het dan wel meevallen dus reistijd met de taxi zal ook wel meevallen en je vermoedelijk zo’n 300-350 Baht kosten.
Om het geld is het inderdaad niet echt te doen - het zal wat schelen maar bespaart ook wel weer een overstap. Overigens heb ik het wel eens gedaan omdat er een gigantische rij voor de taxis stond.
Misschien wel een handige voor anderen die ook een taxi nemen: delen met andere rugzaktoeristen, goed kans dat ze in de buurt van khao san moeten zijn. Kun je de kosten delen en scheelt weer 1 taxi uit de wachtrij