Vakantietijdproblemen in Brazilie

Hoi.

Ik wil van 17-1 tot 16-3-2011 naar Brazilie en reis dan langs de kust van Rio naar Fortalese.
Nu hoorde ik dat in die tijd veel brazilianen vakantie hebben en vooral naar de kust trekken. Is het dan zo dat alle bussen, vliegtuigen en goedkope hostels vol geboekt zijn of valt dat nog wel mee? Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid over geven.
Graag hoor ik van je.
:vak02: Groeten Leo

Je zult wat meer geduld moeten hebben, de wachtrijen op de busstations en luchthavens zijn heel wat langer en in de populaire kustplaatsen zullen de betere hotels\pousadas inderdaad veelal volgeboekt zijn, maar met wat zoeken zul je heus wel ergens een plekje kunnen vinden. Ander nadeel is wel dat de prijzen voor accomodatie heel wat hoger liggen dan buiten de zomermaanden. Verschil kan gewoon 2 tot 3 keer zoveel zijn. Vooral met carnaval kun je problemen krijgen omdat er vaak een met een zgn ´pacote´gewerkt wordt. Dit is een minimumprijs wat recht geeft op een bepaald aantal dagen. Dus ook al blijf je 1 dag, je betaalt voor de hele pacote prijs.

Hallo Leo,

Mooie reis!! Ik woon sinds 2007 in het Noordoosten van Brazilie, in Aracaju, Sergipe en heb hier een groot strandbedrijf. Kwam sinds 1994 elk jaar in Brazilie met mijn Braziliaanse vrouw, en ben, met alle plussen en minnen, een van de grootste fans van dit land.

De eerste 2 weken, tot eind januari, en gedurende Carnaval zul je zeker op de hotspots problemen hebben met onderdak. Reizen is minder een probleem ook al omdat je 2 maanden hebt en geen vast reisschema hebt.

Ken je budget en je voorkeuren niet maar lijnbussen zijn prima te doen.

Ik zou carnaval vieren in Olinda & Recife, Olinda gedurende de dag en s´avonds het historisch centrum. Albergue de Olinda, Rua do Sol is een goed adres, reserveren!!
Alternatief is Salvador, veel massaler en commercieler(staat met 3 miljoen feestgangers bekend als het grootste feest ter wereld…).

Ik zou niet teveel tijd spenderen in Fortaleza, heb daar zelf niets gevonden wat meer de moeite waard is dan Bahia/ Sergipe/ Alagoas/ Paraiba/ Pernambuco/ Natal.

Toeristische plekken op jouw reis die de moeite waard zijn: Trancoso, Morro de Sao Paolo, Salvador, Maceio, Olinda, Pipa.

Paradijsjes, dus rustiger…
Bahia: Peninsula de Marau (Taipus de Fora), Boipeba, Barra da Itarriri, Mangue Seco,
Alagoas: Penedo, Japaratinga (aan de Ruta Ecologica).
Pernambuco: Praia de Carneiro

Als je onderweg wilt stoppen in Aracaju (praktisch geen internationaal toerisme), ben je van harte welkom op ons strand Parati.

Groet, veel plezier,

Harry

Bedankt voor je geweldige, bruikbare en snelle reactie.:zon02:
Leo

wij hebben de eerste dagen van het carnaval, hier in Salvador, nog een kamer vij (t/m 4 maart)

geïnteresseerden mogen mij altijd PM’n voor extra info

greetz from the tropIX

Ik ben van 27 jan t/m 5 mei daar geweest en kon meestal zo een busreis boeken. Ook op de feestdagen met pasen bv. Carnaval was wel wat drukker. En als de brazilianen een dag vrij hebben zijn hotels ook wat voller, maar heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met een kamer te vinden of een reis te boeken.

Ben zelf in regio Florianoplis, Rio de janeiro en Sao Paulo geweest in die tijd. Het noorden weet ik zo niet hoe het zit.

Hallo Harry,

Omdat ik stage loop aan de Universidade Federal de Sergipe zit ik voor ongeveer 3 maand in Aracaju en heb inderdaad gemerkt dat er vrijwel geen internationaal toerisme is. Heb je enig idee of er naast mij en jou nog meer mensen zijn die hier engels/nederlands spreken? Zelfs op de universiteit is het lastig om mezelf verstaanbaar te maken namelijk.

Alvast bedankt,

Rudi

Beste Rudi,

Ik kan je wel in contact brengen met Sergipanos die redelijk Engels spreken. Nederlands spreken is moeilijker. In Aracaju woont ene Rob, hij werkt bij GBarbosa, ik heb geen nummer van hem.
Verder mijn vrouw, maar wel met een lekker accent.

Kom eens langs bij Parati, kunnen we even kennismaken! Ben wel benieuwd hoe dat werkt : Een Nederlander stage lopen bij de UFS!

Groet,

Harry

Hallo Harry,

Ik heb je vanmiddag toegevoegd op Skype, dan kunnen we daar het e.e.a. afspreken.

Groeten,

Rudi

Hoi!
Met carnaval zou het druk zijn, maar hoe lang is dit dan? Alleen 5 - 8 maart (za-di) of ook nog het weekend erna? -> dan willlen wij namelijk vertrekken…
groetjes Kim

hangt af van streek tot streek of soms zelfs van dorp tot dorp
ik ken plaatsen waar ze doorgaan tot en met de maandag nadien …

Toch handig om dan van tevoren wat te boeken, bv in Rio… Ook wel gezellig natuurlijk!

ja hoor,
reizen zonder te boeken die dagen staat quasi gelijk met op straat slapen :wink:

Ga je naar Bahia met carnaval om the slapen dan?
:slapen:

ga jij 8 dagen aan 1 stuk op je voeten blijven staan ?

dat wordt interessant om zien hoe je jezelf gaat beschermen …

eergisteren moest ik noodzakelijkerwijs doorheen de massa dat een concert aan het bijwonen was van Olodum in het Pelourinho … ik heb met man en macht moeten trekken en duwen om te vermijden dat een varken (uit de drukke massa waar iedereen tegenelkaar gepakt staat) met even veel macht mijn portefeuille probeerde uit mijn zak te sleuren!!!

na enkele jaren in Bahia wonen was ik dus bijna in de val getrapt … maar net voldoende waakzaam

HIERBIJ dus een TIP voor allen die CARNAVAL BIJWONEN : WEES ZO DISKREET MOGELIJK, ga met NIKS de STRAAT op, hooguit een COPY van je PASPOORT en enkele R$ om je te voorzien van drank of eten tijdens de uitstap (en verdeel het dan nog over verschillende plaatsen van je lichaam
noteer ook dat vrouwen bijzonder agressief en onbeschoft zijn tijdens deze gelegenheden, terwijl de mannelijke kruimeldieven je bestelen

hiermee zal je gegarandeerd een hoop problemen vermijden!

laat het jullie toch niet afleiden om te genieten van carnaval

seja bem vindo no Brazil

tja officiëel duurt het idd niet zo lang
in de praktijk blijft het op sommige plaatsen nogal wat aanslepen
sommigen hebben last van na-dorst en na-na-dorst etc … lol2