Hallo Leo,
Mooie reis!! Ik woon sinds 2007 in het Noordoosten van Brazilie, in Aracaju, Sergipe en heb hier een groot strandbedrijf. Kwam sinds 1994 elk jaar in Brazilie met mijn Braziliaanse vrouw, en ben, met alle plussen en minnen, een van de grootste fans van dit land.
De eerste 2 weken, tot eind januari, en gedurende Carnaval zul je zeker op de hotspots problemen hebben met onderdak. Reizen is minder een probleem ook al omdat je 2 maanden hebt en geen vast reisschema hebt.
Ken je budget en je voorkeuren niet maar lijnbussen zijn prima te doen.
Ik zou carnaval vieren in Olinda & Recife, Olinda gedurende de dag en s´avonds het historisch centrum. Albergue de Olinda, Rua do Sol is een goed adres, reserveren!!
Alternatief is Salvador, veel massaler en commercieler(staat met 3 miljoen feestgangers bekend als het grootste feest ter wereld…).
Ik zou niet teveel tijd spenderen in Fortaleza, heb daar zelf niets gevonden wat meer de moeite waard is dan Bahia/ Sergipe/ Alagoas/ Paraiba/ Pernambuco/ Natal.
Toeristische plekken op jouw reis die de moeite waard zijn: Trancoso, Morro de Sao Paolo, Salvador, Maceio, Olinda, Pipa.
Paradijsjes, dus rustiger…
Bahia: Peninsula de Marau (Taipus de Fora), Boipeba, Barra da Itarriri, Mangue Seco,
Alagoas: Penedo, Japaratinga (aan de Ruta Ecologica).
Pernambuco: Praia de Carneiro
Als je onderweg wilt stoppen in Aracaju (praktisch geen internationaal toerisme), ben je van harte welkom op ons strand Parati.
Groet, veel plezier,
Harry