Ik ben in Frankrijk (Parijs), Cran Canaria (Playa Des Ingles), Turkije ( Ankara en Antalya), Egypte (Port Said) geweest. De laatste is de reden voor mij op dit forum. Ik ben namelijk door iemand aldaar voor een groot bedrag opgelicht.
Geen vreemde helaas maar mijn ex (vijf jaar nadat we uit elkaar waren), de vader van mijn dochter, die ik toch zou moeten kunnen vertrouwen. Helaas doet hij ook aan ‘Bezness’ liefdesfraude, weet ik nu. Tips en Informatie zijn van harte welkom. Ik ben op het platform ‘DREAM OR DONATE’ een pagina begonnen om geld in te zamelen voor een internationaal advocaat. Bij zoeken intoetsen ‘terug slaan’ en mijn pagina komt te voorschijn. Ik verwacht er niet veel van maar het zou geweldig zijn als het toch zou lukken. Winnen met een rechtszaak in Egypte moet niet heel moeilijk zijn omdat hij in opgenomen gesprekken toegeeft dat hij me heeft opgelicht. Ook is het strafbaar in Egypte. Ik heb de teller op 10.000 gezet maar natuurlijk geen idee wat het gaat kosten. Het kan veel minder zijn. Zodra ik de eerste 250 euro binnen heb ga ik naar een Egyptisch Internationaal advocaat in Den Haag voor een orienterend gesprek.
Bij deze wil ik ook waarschuwen voor Bezness. Denk niet dat jou (Ahmed) anders is. Zodra er geld aan je gevraagd wordt om welke reden dan ook (ze kunnen aankomen met veel drama) hou dan juist je vinger op de knip. Geef of betaal alleen geld voor iets wat je zou kunnen missen mocht je het kwijtraken. Ga NOOIT daarboven. Ik ken veel Egyptenaren nu na wat ik heb meegemaakt en helaas ze zijn allemaal hetzelfde. Ze willen allemaal het land uit of proberen in Europa voet aan de grond te krijgen. Misschien niet door een verblijfsvergunning maar ook door voor te stellen samen met je een bedrijfje in Nederland op te starten. Niet iedereen heeft hetzelfde hart is het gezegde. Dat geld zeker voor het verschil tussen Egyptenaren en Nederlanders. Ze voelen geen schuldgevoel, voor hun is het een normale baan. Zelfs de ambassade in Egypte zei tegen me dat het daar aan de orde van de dag was. Tot slot, geloof ook de familie niet, ze spelen het spel allemaal mee.