vakantie werk zuid/ midden amerika iemand tips ,leuke adresjes ,ervaringen?

Heey,
Wij zijn 2 meiden van 20 en 21 jaar oud die volgend jaar 2013
Voor een langere tijd naar midden of zuid amerika willen gaan om
Te reizen en werken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips of leuke adresjes?

We sprekengoed engels en een beetje spaans en zijn bereid elk soort
Soort werk aan te pakken.

Thanksss
Besossss

In hostels werken soms wel buitenlanders. Bijvoorbeeld bij BigFoot in León, Nicaragua. Geen idee of zij daar geld voor krijgen, of alleen gratis onderdak.
León vond ik een superleuke stad. Je leest er meer over in mijn Nicaragua-blog.

Ik zou gewoon gaan rondreizen en dan ter plaatse rondvragen naar werk. Maar reken er niet op dat je er veel geld mee verdient. Ik heb bijvoorbeeld Engelse les gegeven in Peru voor 2,50 gulden (1,10 euro) per uur. Je kunt daarover meer lezen op mijn website onder Travel > Round The World > Teaching English in Peru 1998.

Let erop dat de kosten per land enorm verschillen. Brazilië, Argentinië en Costa Rica zijn twee keer zo duur als Bolivia, Peru en Nicaragua. En let erop dat je niet over land van Zuid- naar Midden-Amerika kunt of andersom. Dus het is meestal handiger om te kiezen voor het een of het ander, mede afhankelijk van hoeveel tijd en geld jullie hebben, het klimaat wanneer jullie gaan (let op orkanenseizoen Midden-Amerika) en waar jullie interesses liggen.

Een open jaw ticket kan goed uitkomen. Dan verbind je je beginpunt en je eindpunt door te reizen over land, en voorkom je dubbel reizen. Bijvoorbeeld heen vliegen naar Lima en terug naar Europa vliegen uit Quito.

Overigens zou je jullie vraag beter kunnen posten in het Zuid-Amerika forum (op Wereldwijzer bedoelen ze daarmee tevens Midden-Amerika).

Het klinkt alsof jullie nog niet echt veel uitgezocht hebben, dat zou ik toch wel aanraden. Lees eens wat in Lonely Planet gidsen en reisblogs van anderen. En in de bestaande onderwerpen in het Zuid-Amerika forum hier op Wereldwijzer en de Lonely Planet site.

Lees ook over gevaren en veiligheid. Je moet in Latijns Amerika erg alert zijn op stiekeme diefstal. En ook geen domme dingen doen zoals 's avonds een donker steegje in lopen, of in een gevaarlijke stad overdag in de verkeerde gebieden lopen. Mij is nooit wat naars overkomen in Latijns Amerika maar ik ben altijd wel oplettend en doe voorzichtig met mijn geld, spullen en lijf & leden.