Vakantiewerk

Hoi,

Ik ben een 19jarig meisje en ben op zoek naar een leuk vakantiebaantje voor deze zomer. Ik wil van alles doen, en waar maakt me ook niet eens zoveel uit. Zuid-Amerika lijkt mij helemaal geweldig maar ik kan daar nergens iets van vinden. Is er misschien iemand die mij kan helpen om 2 maanden in de zomer een stukje van de wereld te zien?

Alvast super bedankt!

Groetjes

Hoi Ireentje,

Nou, het ligt er een beetje aan wat voor werk je in gedachten hebt. Verdiend of vrijwilligers? Dat laatste, in Zuid Amerika geen probleem, er zijn hier zoveel projecten per vierkant meter als koeien in Nederland.
Maar betaald… hmm, toch even iets anders, om in ieder geval voor Peru te spreken. Ik woon in Cusco en aangezien dit een hele populaire plek is, is het zelfs niet meer zo makkelijk om betaalde baan als Engelse lerares te vinden, aangezien er zoveel vrijwilligers komen lesgeven. Je kan natuurlijk wel altijd prive lessen geven, ik denk dat je altijd wel een paar studenten zult vinden.
Verder is er gewoon niet zo veel werk voor buitenlanders, aangezien er niet veel werk voor mensen van het land zelf is. Ik woon hier nu een tijd, maar het geld verdienen gaat nog niet zo hard.

Wat Nederlanders wel als voordeel hebben, is onze talenkennis, zo heb ik een paar keer in de jungle als Duitse vertaler gewerkt voor lodges. Dit was in Puerto Maldonado, een erg toeristische plek, maar waar een tekort aan Duitse vertalers was. Naar een iets mindere bekende plek gaan kan dus een voordeel zijn, aangezien er wellicht weinig andere mensen met jouw skills zijn.

Hoop dat dat je een beetje een idee geeft, wie weet antwoorden er nog anderen met meer tips.

Misschien tot ziens in Peru!

Elise