Vakantie Phuket 17-11 t/m 25-11

Hoi!

Ik vlieg aanstaande zaterdag naar Phuket (eerste keer Thailand voor mij) en vroeg me af of er nog meer mensen in die periode daar zijn…? Verblijf zelf in Phuket Town.

Of misschien heeft iemand nog wat tips? Ik wil namelijk niet alleen maar op het strand liggen :wink: Wat is een aanrader qua excursie?

Hoor het graag, alvast bedankt!

Hee Lies,

Phuket Town is niet de eerste plek waar je aan denkt als je in Phuket overnacht.
Zoek je een leuke plek om te overnachten zonder een wagonlading toeristen, dan is Rawai een goede keuze.

Phuket zit vol met toeristen, het is veel moeilijker ze te ontlopen dan ze te ontmoeten.

Vanuit Rawai kun je een boot huren om je te laten vervoeren naar eilanden in de buurt. Je zit echter in de moessontijd, dus kan het zijn dat men op bepaalde bestemmingen niet vaart. Let op het bord “Boat for rent” halverwege Rawai Beach.

Hans.

Hoi Lies !!!

Ik ben op wereldreis en zit momenteel in Sri Lanka. Maandag vlieg ik door naar Singapore en Woensdag morgend arriveer ik in Phuket! Ik blijf er 1 nacht. maar dus woensdag de 21ste wil ik gerust met je afspreken! Dat zou super zijn! Dan moet ik ook niet alleen op het strand liggen.
Mijn hostel is deze:
Jinta Andaman
98/45 Patak Road
Kata Karon
Phuket
Thailand

Is dat in de buurt van jou???

Dan kunnen we ergens afspreken? En mss 's avonds samen eten??

Mijn facebook naam is janah myny. Dat is mss makkelijker! En dan wisselen we mss ook even gsm nummer uit.

Ik hoop snel iets van je te horen!!

Gr. Janah

Hey Hans!

Bedankt voor je reactie! Ik zou het niet heel erg vinden hoor om omringd te zijn door toeristen, want ga namelijk toch alleen en vaak ontmoet je dan juist heel veel leuke mensen. Maaar, teveel is inderdaad niet ideaal :wink:

Ik heb net zoiets geks meegemaakt: ik zat nog even te kijken op Booking.com, want het hotel dat ik had geboekt kan ik nog annuleren. Ik heb nu iets anders geboekt, een villa voor 6 personen voor €1,60 (7 nachten!). Dit kan toch niet serieus zo zijn?! Maar ik heb het zwart op wit staan en het is via Booking.com gegaan. Het is in Thalang, heel dichtbij de luchthaven. Ben je bekend in die regio?

Ik wil zeker een boot huren en de eilanden zien! En ik zal ook naar Rawai Beach gaan :slight_smile: Je hebt er zoveel stranden zag ik al, ongelooflijk!

Thanks voor je tips!

Groetjes,

Lies

Hey meid!

Thanks voor je berichtje! Ik ga je zo ff toevoegen op FB, leuk!

Spreek je daar dan :slight_smile:

Groetjes,

Lies

Mij staat bij dat je dat regelmatig doet, de moessontijden verkeerd opgeven.

Geen moessontijd momenteel, dus Lies zit goed.

En ja Lies, ik ben er :slight_smile:

In Thalang zit je behoorlijk geisoleerd.
Phuket Town is weliswaar weg van de stranden, maar toch leuker voor je om te verblijven schat ik.

Hey Steven!

Bedankt voor je reactie. Thalang is inderdaad geisoleerder, ik ga er gewoon heen en kijk of het bevalt. Zo niet, dan boek ik een ander hotel. Ik wil sowieso veel zien en doen, dus zal niet veel in Thalang zijn.

Ik zag trouwens dat het weer niet al te best is… Laten we hopen dat het beter wordt… 50% Van de mensen zegt dat november over het algemeen een slechte maand is en het weer pas in december goed wordt en de ander helft zegt dat november bijna altijd een goede maand is…? Nu snap ik ook wel dat je het nooit zeker kunt weten, maar ik vetrouw in ieder geval niet echt op Weeronline!

In welk gedeelte verblijf jij?

Groetjes!

P.s. Sorry, ben nog niet echt bekend hier met het posten hier, haha. Zie dat je in Rawai verblijft! Of heb ik het fout…?

Het kan inderdaad een beetje beter, maar niet veel. We hebben momenteel elke dag veel zon, zo af en toe wat bewolking en vrijwel geen regen.

En klopt, ik woon in Rawai en heb de duikshop in Kata.

Hoi steven

Ik zit in deze hostel…

Jinta Andaman
98/45 Patak Road
Kata Karon
Phuket
Thailand

Is dat ok denk je ??
Beetje bij jou in de buurt? Dan probeer ik er ook eens binnen te springen!

Hee Lies,

Thalang is idd. op een wat desolaat stuk van Phuket, het enige stuk waarvan je je nog enigszins kunt voorstellen dat er een slaapgelegenheid van die prijs zou zijn. Dan is Phuket Town inderdaad levendiger.

Rawai Beach is ideaal om te verblijven, niet om naartoe te gaan. De mooiste stranden zijn Nai Han, Karon-Kata en Patong. Het laatste strand heeft erg veel girlie-bars, dat is niet voor iedereen.
Er zijn ook nog wat mooie kleine strandjes tussen deze drie.

Verder zou je zeker bij zonsondergang naar Phromthep Cape moeten gaan. Het is een hele mooie zonsondergang waar busladingen Aziatische toeristen op af komen. Nai Han en Phrom Thep liggen vlakbij Rawai, en ook Kata-Karon is niet overdreven ver. Dit maakt Rawai tot de ideale uitvalsbasis.

Ter vergelijking: Phuket Town ligt op ongeveer 20 kilometer, en Thalang op ongeveer 55.

Hans.

Ooh dat klinkt goed! Een duikschool, wat leuk! Ik heb net de website bekeken, wow!! Dus als ik wil gaan duiken of snorkelen moet ik bij jou zijn :slight_smile: Good to know, want ben het wel van plan. Je ziet me wel verschijnen volgende week!

Hey Hans!

Ik heb besloten om toch in Phuket Town te verblijven, had al van velen gehoord dat Thalang niet geweldig is. Bedankt voor je tips, ga zeker de stranden af en naar Phromthep Cape. Ik ben van plan om langer in Thailand te blijven, dus waarschijnlijk boek ik daarna een hotel in Rawai boek.

Groetjes,

Lies

5-10 minuten lopen, wij zitten aan KLatekwan Road, tegenover Sawasdee Village, dezelfde straat als Centara Kata en Alpina Nalina (alle 3 bekende hotels).

Okeee SUPER!
Dat springen we mss binnen de 21 ste. Dat is de enige dag dat ik in Phuket zit…
We kunnen mss dan snorkelen Lies ?? 3 vliegen in één klap dan :smiley:
We vragen dan gewoon achter Steven??

Steven, enig idee hoe ik van phuket luchthaven tot mijn hostel geraak? Gewoon een taxi nemen of ??

Zalig deze hulp en jullie op dit forum! Juist wat ik nodig had!

Meter taxi is de beste manier, kost inclusief surcharge ongeveer 600 Baht.

Okido ! Perfect !! Dank je !
Tot woensdag ! :slight_smile: