Mooiste plaatsje Phuket?

Wie weet wat het mooiste, leukste, rustige plaatsje op Phuket is?
We willen graag een week uitrusten (op het strand) om op te laden voor het begin van onze 'wereld’reis van 8 maanden.
Of is Koh Phi Phi een betere optie?

Groet Irene

Via Wereldwijzer app

Ligt er helemaal aan wat je wilt.

Wil je alleen strand, eten bij het restaurant van het ‘resort’, wil je nog iets ondernemen, etc.

Hoi, Het liefst geen resort. Gewoon een leuk ho(s)telletje in een leuk ‘authentiek’ Thais plaatsje waar niet al teveel toeristen komen (als dat kan op Phuket). Met wat restaurantjes en/of avondmarkt.
Ondernemen wil ik niet teveel. Duiken wil ik iig en misschien een kanotocht bij phang nga NP.

Via Wereldwijzer app

Ok, als je wilt duiken moet je kijken naar het zuiden van Phuket, want de dagtrip boten vertrekken vanuit Chalong in het zuiden. Behalve als je een dagtrip of overnachttrip naar Similans wilt maken, die vertrekken namelijk ten noorden van Phuket.

In het noorden kun je bijvoorbeeld kijken naar Nai Yang beach, in het zuiden naar Ao Sane Beach (heb je wel vervoer nodig, ligt erg geisoleerd), Nai Harn of Rawai. En vervoer is eigenlijk in Rawai en Nai Harnm ook makkelijk, de plaatsen zijn redelijk uitgestrekt.

Dank je voor je reacties!
Heb je toevallig ook tips voor Koh Phi Phi? Of denk je dat ik beter op Phuket kan blijven?

Via Wereldwijzer app

Ik vond zelf Koh Phi Phi erg leuk maar het is geen rustig eiland. Ik vond het er heel druk en heb er niets “authentieks” gezien. Gewoon zon, zee, strand en heel veel toeristen en backpackers.

Stevenl, bedankt voor je tip!
Nai Yang is een leuk piepklein plaatsje met een mooi strand maar met weinig toeristen. Precies wat ik zocht! Groetjes Irene

Via Wereldwijzer app

Graag gedaan en veel plezier. Laat maar weten als jullie willen gaan duiken, we komen over het hele eiland afhalen, zelfs in Nai Yang :slight_smile: