Deze zomer (juli/augustus) trek ik rond in Thailand, waarbij ik ook nog een weekje met mijn vader wil gaan duiken. Hier zoek ik nog een goede locatie voor. Koh Tao is een goede optie (ben ik al geweest), maar is voornamelijk backpackers en vroeg me af wat er nog meer is. Koh Chiang (in t oosten) ben ik ook al geweest, en dat ligt uit mijn route.
Wat is er dan nog in Thailand met mooie stranden en niet al te ver ontwikkeld, maar waar wel nog activiteiten zijn?
Ik heb begrepen dat rond die tijd de westkust niet geschikt is voor duiken?
Suggesties zijn zeer welkom.
Het hele jaar door biedt de wetskust het mooiste duiken.
dan heb je dus alleen Koh Tao, Chang en een beetje Phangan
Nee, dat is de oostkust, Bart
Stom van me :retard: . Maar vanaf welke eilanden dan of welke duikspots aan de westkust? Ik lees op internet dat bijvoorbeeld similan gesloten is in verband met monsoon.
Vanaf Phuket, Phi Phi en Ao Nang kan je dan duiken.
Ik heb het zelf gedaan in september 2011 en alleen op Ao Nang was de zichtbaarheid iets minder bij Phuket en Phi phi was de visebility zeer goed.
Klopt, plus Koh Lanta. Visibility heeft hier trouwens niet met de tijd van het jaar te maken. En klopt, Similans zijn gesloten, officieel vanwege de windrichting, (monsoon heeft niets met regen te maken maar met richting van de wind) maar de werkelijke reden is een heel andere, het gaat te ver om daar op in te gaan hier.
Ik kan dus kiezen tussen Phuket, Phi Phi, Ao Nang, Koh Lanta, Koh Tao en Koh Chang? Welke is volgens jullie het meest geschikt voor mijn vader en ik? Phuket liever niet. Daar hebben mijn vader en ik een gruwelijk hekel aan.
Op Phuket heb je ook hele rustige plekken, wij (mijn vrouw en ik) zaten op katabeach en hadden daar een heel goed gevoel (oftewel geen pattaya gevoel). Je hebt op Phuket ook genoeg lekkere rustige stranden en plaatsen want het is een erg groot schiereiland.
Vorig jaar ben ik ook op Kata Beach geweest. Surfen was daar geweldig maar de sfeer sprak mij niet echt aan. Stukken strand vol ligbedden, veel Russen.