Vakantie Maleisie

Hoi allemaal,

Wij willen rond augustus september naar Maleisie toe. Wij wilen zelf rondreizen. Hebben jullie tips. We willen ongeveer 4 weken gaan.

Niels en Karin

Wij zijn in 2009 ook in augustus/september naar Maleisie geweest en zijn daar ook alleen heengegaan met ticket en de rest op de bonnefooi.
Wij hadden globaal een route uitgestippeld waar we dus ook nog steeds makkelijk vanaf konden wijken (wat we ook gedaan hebben), soms wil je ergens een dag langer blijven of ergens een dag korter of naar een geheel andere bestemming.
Wij hadden een LP mee dat vonden wij wel handig.
Alles is daar heel makkelijk te regelen in Maleisie.
In ieder geval alvast veel plezier.:dag:

Hoi bedankt voor je informatie. Alleen een vraag wat bedoel je met LP.

karin en niels

LP is een lonely planet.

Maar probeer eens aan de hand van een aantal informatieve sites (malaysiasite.nl, veelzijdigmaleisie.nl) een route uit te stippelen (er staan ook genoeg routes hier op het forum)

En zoek uit of je alleen West Maleisie wilt bezoeken of ook Borneo.

Gerichtere vragen geven gerichtere antwoorden.

Veel plezier met voorbereiden.

Van Maleisië vond ik de Perhentian Islands het mooiste wat ik ooit gezien heb. Echt super en dan kan ik ook iedereen aanraden.

Verder zou ik ook naar Melakka gaan en Taman Negara. Ook al vond ik Taman Negara (oudste regenwoud ter wereld) tegenvallen, vind ik het toch de moeite waard om het gezien te hebben. Achteraf heb ik spijt dat we geen tweedaagse toch de jungle in hebben gedaan. Wij hebben een aantal dagtochten gemaakt, waarbij je toch dicht aan de rand blijft. Geen dier te zien vanwege het vele vekeer op het water. Dus om dieren te zien, moet je echt een meerdaagse tocht de jungle in maken.

Cameron Islands…

Maar kijk gewoon even in de Lonely Planet (of andere reisgids) eigenlijk is alles mooi daar… (Tioman, waar bv. Robinson of een soort gelijk programma opgenomen is).

1 like

bedankt voor alle informatie

niels en karin