Vakantie liefde of meer? Daar heen gaan of vergeten?

Hallo allemaal,

Zo ik kan jullie wel vertellen dat na alle berichten hier een beetje doorgespit te hebben, ik wel een beetje geschrokken ben, of misschien is geschrokken niet helemaal het goede woord…
Nou goed, om mijn verhaal even kwijt te kunnen en om jullie mening te vragen.
Ik ben net een week terug uit Tunesie (Hammamet)(zat in het hotel Riu palace hammamet marhaba). Ik ben daar dus verliefd geworden op iemand van het animatie team ( ja ik hoor jullie al denken, animatieteam? die mensen kent iedereen en weet hoe ze zijn) bij hem daarentegen kreeg ik een heel ander beeld. Ik ben zelf 19, genoeg ervaring gehad met foute jongens etc, dus kan ze onderhand prima herkennen en weet dat mijn intuitie me daar uitstekend bij helpt. Maargoed om verder te gaan met mijn verhaal hij had mij al veel eerder gespot om het zo te zeggen, ik daarentegen met mijn broodnuchtere karakter trok me er niets van aan als hij een beetje indruk probeerde te maken tijdens de shows, en verder was hij heel arrogant, tegen iedereen, nou misschien is arrogant geen goede woordkeus, hij had zelfkennis of naja zoiets. In ieder geval, ik had mijn hoofd na 2 dagen ook al een paar keer omgedraaid voor hem, maar ik bleef in mijn halve flirtspelletje door koel en afstandig te blijven. Uiteindelijk na hem goed op de proef te hebben gesteld, raakten we meer en meer aan de praat nu vooral over persoonlijke dingen, toen besefte ik me opeens hoe oprecht en respectvol hij was. Bij mijn familie (ouders, broer en zijn vriendin) deed hij heel normaal tegen me, maar als we elkaar in de ogen keken wisten we genoeg, dat er meer was. Uiteindelijk een keer met hem afgesproken snachts (hij werkte van 9 uur sochtends tot 1 uur snachts). Achteraf gezien had het heel gevaarlijk kunnen zijn, ik alleen en hij had natuurlijk veel meer macht omdat hij er woonde. Na echt de tijd van mijn leven te hebben gehad, hoe lief hij wel niet was en respectvol, vooral zo respectvol, klein voorbeeld, vragen of hij me een kus mocht geven. Nou ik vind ze in NL niet meer hoor. (oke, ik ben dan erg kieskeurig dus kan ook aan mij liggen). En gewoon de hele sfeer met hem voelde zo ontzettend goed en ik realiseerde me echter alleen te laat (toen ik naar huis ging) wat ik voor hem voelde en hoe hij me had behandeld die afgelopen tijd. ( hij is btw 25, misschien dat dat een verschil in karakter is) En een klein punt, hij wilt sowieso (voordat we eigenlijk verliefd werden heeft hij me dat al verteld) naar Europa komen in Duitsland, Engeland of Italie om een trainersopleiding te gaan doen (heel ambitieus in sport). Maar nu ik dus terug ben en hij zoveel moet werken dus ik kan hem gewoon weinig spreken, ik heb al tegen hem gezegd dat hij niet moest smsen omdat dat gewoon te duur is voor hem, omdat hij gewoon heel weinig verdiend. Maar zijn heerlijke karakter is net als de mijne eigenwijs en hij smst op de meest onverwachtte momenten zulke lieve dingen en hij weet nog niet eens van mijn plan af (mijn plan ga ik jullie nu vertellen, wilde eerst wat achtergrond informatie kwijt). Kijk sinds ik terug ben in NL, achtervolgd me nog maar 1 ding, terug gaan naar hem, en ik ben een realistisch persoon dus ik heb vele voor en nadelen al afgeweegd. Maar dit gevoel is onbeschrijvelijk en ik weet dat hij dat ook heeft, bepaalde dingen die hij zei… nou ik kan me niet voorstelllen dat een NL dat ooit zou zeggen. Maar op terug te komen op mijn plan (ik praat in het dagelijks leven ook soms te veel vandaar;)) Ik heb dus het plan om over een paar maanden terug te gaan naar hem, mijn eerste jaar aan mijn HBO studie is dan afgerond waarschijnlijk mijn Propedeuse behaald. Ik wil er dan een half jaar of een jaar, dat ligt er eigenlijk aan terug gaan naar hem, om a. mezelf te leren kennen b. tunesie een verschrikkelijk mooi land vind en c. omdat ik denk dat ik er heeeeel veeel spijt van ga hebben als ik hem zomaar vergeet, wat ik toch niet kan denk ik… Hij weet van die plan echter nog niets, voordat ik plannen ga smeden moet ik natuurlijk wel weten wat hij ervan denkt. Maargoed jullie, als tunesische kenners (aangezien ik mezelf zo niet echt kan noemen) wat zouden jullie doen in mijn situatie(als het idd zo is dat hij en ik op 1 lijn zitten qua gedachten en gevoelens) en wat kan je me aanbevelen en komt wat hij tegen mij zegt ook op jullie geloofwaardig over?

ik hoop graag wat van jullie te horen:)

groetjes

1 like

Op het gevaar af dat ik een klein beetje als een bezorgde moeder klink zou ik toch zeggen ‘let goed op!’
Geniet van het aangename gevoel maar hou toch ook voor ogen (het klinkt misschien wel cru) dat er deze week al andere mooie meisjes in datzelfde hotel zijn…
Als ik van jou was zou ik niet ineens voor zes maanden terug gaan.
Ga er nog eens op vakantie (met een vriendin) op een onverwacht moment. Kijk hoe hij reageert en hoe het die week gaat.
En denk dan nog eens diep na…

Nou het grappige was dus naja grappig…
Hij zei al redelijk vroeg van ik ga je missen dus ik zei toen tegen hem van ja maar je hebt de hele zomer voor je en waarschijnlijk nog heel veel mooie meisjes, ik keek toen naar de grond omdat ik me toen nog niet echt iets realiseerde dat ik hem leuk vond. Toen pakte die mn gezicht om te zorgen dat ik hem aankeek en hij zei, ja maar er komt geen Frederique meer.
En ik heb het inderdaad met het thuisfront besproken, dat ik eind van de zomer terugga en dan besluit wat ik ga doen.
bedankt voor je reactie!

1 like

hoi frederique,

Ik las je berichtje en weet precies wat je voelt!!! Ik heb in mei een ontzettend leuke man leren kennen, en wil ook na de zomer terug!!
Hoe is het nu met jullie? Heb je nog steeds contact? Ik zit met zoveel vragen en ben na mei niet meer de oude… zoveel gedachten, twijfels, verliefd, gemis…
Ben errug benieuwd hoe jij de tijd doorkomt …

Hoop wat van je te horen, als lotgenoot :frowning:

Groetjes marianne

1 like

Ik ben ook gevallen voor een Tunesier, maar na het lezen van deze site Tunisia Love 2020: What are the signs of Bezness - Relationships between tunisian men and western women - Money and visa, marriage and children ben ik wakker geschud. Ik geloof dat in 90% van de gevallen het een grote leugen is. Ook al wil je het niet geloven (ik dacht ook dat het oprecht was, het voelde zo goed, we waren verliefd!!!). Maar echt, het is niet zo. Jammer maar helaas. Zoek gewoon een leuke vent in de buurt.

En dat respectvolle gedrag, dat superromantische, het is allemaal onderdeel van het spel. Ik baal er ook van, ik dacht echt dat ik een bijzondere jongen had ontmoet. Maar als ik alles op internet lees en de feiten op een rij zet, kan ik alleen maar concluderen dat hij een beznesser is… In Tunesie is dat Big Business en ze zijn er erg in bedreven. Rasacteurs!

1 like

Website Tunisian love rats ook een aanrader om te lezen en conclusies uit te trekken.

hallo ik lees juist wat je schrijfd en ik ben die web pagina gaan zien en ik ga u eerlijk zegen het is waar maar er zijn ook veel goede jongens daar tip jongens van tunis zelf en dat niet in hotels werken of met toeriste ik ben zelf al 2jaar met een jongen van daar en ik moet zegen ik beklaag mij niks we zijn nog niet ge trouwd en ik zou zelf daar gaan woonen met hem hij heefd zelf geen zin om in belgie te zijn en bij mij is het juist om ge keerd hij doet alles voor mij mijn familie heefd mij meer maal op straat ge zet en hij zelf dat ik ni veel had en hij ook niet we hebben super mooie momente gehad tips neem geen jongens in toeristise om geving en zeker niet de kante van sousse en hammamet geloof mij of niet er zijn veel goei jongens in tunis juist dat de meeste vrouwen ze op de juiste plaats niet zoeken ik lees veel en ik kan u zegen er zijn dingens dat overdreven zijn echt en ik hoop echt dat je de juiste vindt geloof mij ze bestaan zeker he eigelijk ik ben belg :wink: groetjes letty

Hoi Frederique ,

Waar in Tunesië ligt dat hotel ergens ? Ik zou ook nog eens graag op reis gaan naar Tunesië (idd een heel mooi land)
maar ik vind niemand om mee te gaan . mijn vrienden/familie zijn of getrouwd of hebben kinderen…
dus als je “gezelschap” zoekt ?!

Ik vertrek op donderdag 5 april tem maandag 9april voor een lang weekend naar Tunesië heb écht nood aan rust en ontspanning en vooral niets aan men hoofd. ik zou in de streek (yasmine) hammamet verblijven , maar heb alleen nog maar de vlucht geboekt , hotel moet ik nog zoeken …

groetjes Leen uit België