Vakantieliefde

Hi allemaal, ik heb het forum een beetje door zitten lezen en ben op zoek naar mensen die me wat advies kunnen geven.Kon niet echt leeftijdsgenoten vinden( ik ben 40) dus doe ik het maar op deze manier.In Oktober ben ik een week naar Tunesie geweest en ook ik heb daar iemand ontmoet. Heb een super tijd gehad met hem. Maar het is en blijft vakantie. Ook al hebben we heel veel contact, ik blijf realistisch en geniet van de leuke momentopnames, verder dan dat kan en wil ik niet denken. Maar we zouden het wel erg leuk vinden om elkaar binnenkort weer eens te zien. Ik zou het vliegtuig kunnen pakken en bij hem kunnen gaan logeren. Maar toch blijft het een vreemd land voor me en ken hem natuurlijk niet goed. Is het wel zo verstandig om daar heen te gaan? Het is wel even wat anders dan logeren bij familie he? Ben merendeels wel afhankelijk van hem daar. Impulsief als ik ben hou ik van ondernemen en dit soort dingen vind ik heel erg leuk om te doen maar moet ook wel even verstandig blijven natuurlijk. Zou iemand me kunnen vertellen of het oke is om dat te doen? Misschien heeft iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt

Hoi!
Ten eerste leuk dat je een vriend hebt in tunesie, ik heb de afgelopen maanden in tunesie gewerkt en samengewoont met mijn partner dus ik snap dat je terug wil. Als eerst wil ik je toch adviseren om gewoon een pakketreis te boeken, dan heb je altijd een plek voor jezelf mocht het niet goed gaat. Je kan dan altijd daar slapen maar beter een plek voor jezelf erbij. Gewoon even voor het begin. Hoe oud is je partner?
Het beste zou zijn als je eerst in zijn familie interesseerd door gewoon op de koffie te gaan enzo dan wordt ook duidelijk voor je of het allemaal alleen voor vakantie is of ook serieus.
Hoop dat je er iets aan hebt. Waar heb je hem eigenlijk ontmoet?
Gr Tunisian Girl

Hi T, dank je voor je berichtje. Om hem meteen mijn vriend te noemen vind ik nogal een groot woord,of denk je dat hij misschien al denkt dat ik zijn vriendin ben? Hij is 31 en heet Gaston,ik heb hem bij club Palm inn in Monastir/Skanes ontmoet waar hij werkte. Uiteraard begrijp ik dat ik beter een plek voor mezelf kan regelen maar dan wordt het prijskaartje nog duurder natuurlijk. Hij zei wel dat ik bij hem kon logeren maar dat zou inderdaad wel erg dichtbij zijn. Misschien kan ik gewoon alleen een ticket regelen en dan daar op de bonne vooi een hotel zoeken? Erg leuk om hier even over te kunnen kletsen…Groetjes

Hoi!
Nou dat kan je ook doen natuurlijk! Hotels zijn ter plaatse vaak redelijk in prijs en je kan dan elk willekeurig hotel of appartement kiezen.
Palm in ken ik vrij goed palm in sluit want ze hebben geen geld meer. Jammer maar helaas.
Mocht je willen kletsen no problem.
Alakhier en beslemma
T. girl

Hoi!! Gaat Palm inn sluiten, voorgoed? He? Ze wilden gaan renoveren hoorde ik toen ik daar was, jeetje, echt waar?? Ik hoorde wel dat ze echt iets aan dingen moesten gaan doen maar over sluiten hebben ze het niet gehad…En ik wilde nog wel met mijn familie terug gaan volgend jaar zomer want het was er zo gezellig. Ja ik denk dat ik gewoon een hotel ter plaatse boek, misschien is het dan wel handig dat ik thuis alvast kijk wat er is, heb je nog suiggesties? Ik moet in Tunis zijn…Grt

hallo ik ben afgelopen augustus ook naar tunesie geweest samen met mijn familie en toenmalige vriend.
we zijn naar het RIU hotel greenpark geweest.
en ik heb daar een onvergetelijke vakantie gehad.
ook heb ik daar heb een hele leuke jongen leren kennen.
mijn relatie heb ik beindigd omdat ik gevoelens had voor deze jongen.
en hij ook voor mij.
het is nu dik aan tussen ons tween en ik ga 23 november terug om hem wat beter te leren kennen.
en ik ben het er helemaal mee eens dat het verstandiger is eerst nog eens gewoon in een hotel daar te verblijven.
je bent hem namelijk tegen gekomen in een vakantie sfeertje je kunt altijd als het nu goed gaat een keer terug en dan bij hem verblijven.
maar ik zou zelf geen risico’s nemen.
ik had nu ook bij zijn familie kunnen verblijven, en we spreken elkaar dagelijks en zien elkaar via msn.
maar toch vind ik het risico te groot om deze stap meteen te nemen.
als je in een hotel zit en het is toch niet wat je verwacht had ben je niet gebonden aan iets.

groetjes

Hoi, wat spannend dat je snel weer terug gaat!! Ja het is inderdaad zo dat je iemand tegenkomt in een vakantiesfeer en de realiteit is ff wat anders he? Als jezelf een hotel boekt dan heb je toch wat voor jezelf en om nou bij een familie te verblijven die je helemaal niet kent is ook zo vreemd.Bovendien zijn wij westers en zij niet dus das helemaal anders he? Waar ga jij naar toe in November? Ik ga misschien in Januari terug,naar Tunis. Ik boek dan denk ik een losse vlucht en zoek daar een hotel. Hou me op de hoogte, ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren…grt

ik heb er inderdaad echt supper veel zin in.
ik ga naar sousse en de jongen waar ik voor ga heeft wel geregeld dat ie een aantal dag vrij heeft als ik daar ben zodat we wel ook echt tijd voor elkaar hebben. maar ook leuk dat jij misschien weer terug gaat.
hij komt in januari hier heen dus dan hoeven we elkaar dit keer niet zo lang te missen.
ik laat je weten hoe het allemaal is geweest.

groetjes cynthia

hey cynthia, heb je ook msn?praat makkelijker

ja [EMAIL=“cja.last@hotmail.com”]cja.last@hotmail.com

ik ga zaterdag terug naar mijn schatje maar ga nu voor het eerst bij hem thuis logeren. in september had ik nog een hotel achter de hand maar heb van de 11 dagen 8 dagen bij hem en zijn vrienden gezeten. vindt het wel spannend want ga nu voor het eerst zijn familie ontmoeten. groetjes ilze

wat leuk dat je zijn familie gaat ontmoeten dat zul je wel heel spannend vinden. ik ga als ik nu ga ook een dag naar zijn familie, ik heb al met zijn broer en moeder op msn gezeten. zijn broer spreekt engels maar zijn moeder alleen arabisch dus toen moest hij steeds tolk spelen ik vind het echt allemaal heel spannend maar heb er ook echt heel erg veel zin in.
in welk plaatsje woont jou vriend?

groetjes cynthia

mijn schat woont in ben arous.heb zijn zus via de telefoon gesproken zijn moeder is helaas 3 jaar geleden overleden.en ja ik vindt het ontzettend spannend maar alles komt goed inshallah

Hi allemaal, ik ga toch eerder dan gepland naar Tunis, komende zondag vertrek ik al, hij regelt de rest en nee ik blijf niet bij zijn familie, dat wilde ik niet. Maar ik hoor hier helemaal niets over rare dingen die zouden kunnen gebeuren, of ligt het aan mij? Er gaat natuurklijk van alles door mijn hoofd, stel je voor dat diegene iets in je tas stopt wanneer je terug gaat of dat je daar zit en er gebeuren vervelende dingen zodat je in de problemen komt. Ik denk dus aan van alles, je weet maar nooit toch? Hebben jullie dat dan niet?? Ik heb er zin in hoor,daar niet van, heel veel zin maar het is gewoon ff een gevoel. Ik vind het heel spannend en we zijn allebei wel zenuwachtig en ook vind ik het een beetje eng, maar angst houd je scherp toch?? Ik ga er niet vanuit natuurlijk en misschien zit ik me zelf nu ook een beetje gek te maken, maar misschien kunnen jullie me vertellen of je dat ook de eerste keer had toen je terug ging, het zou mij enorm helpen in ieder geval,groetjes!!!

Hoi! Nou ik was alleen een beetje angstig om de familie te ontmoeten! Het is een stuk vertrouwen en nee ik heb er niet eens 1 seconde overna hoeven denken dat er iets gebeurde nee.
Dat deed mijn moeder wel voor me hahah die heeft me bang gemaakt nou ik zou me geen zorgen maken maar blijf altijd op je hoede dat is gewoon een aanrader :slight_smile:
Veel plezier!

HOi! Ik ben wel eens in ben arous geweest grappig! Leuk om ook de wat onbekendere plaatsen te horen haha.
Gr

bij mij zijn ook mijn ouders ongeruster dan ik.vindt het wel spannend dat ik zijn familie ga ontmoeten maar dat is dan ook alles.groetjes ilze

Ook al ben ik een beetje laat: Prettige reis Isje!!
Geniet ervan.

Hi, ik ben weer terug in het land, afgelopen zondag naar Tunis vertrokken en gisternacht thuis gekomen. Het was helemaal geweldig.Hij had een appartement gehuurd voor de dagen dat ik daar was. Hardstikke super de luxe allemaal. Ben overal mee naar toe gesleept,ben zelfs met zijn zusters naar de hammam geweest, daar stond ik dan in mijn string tussen de arabische vrouwen,haha.Daarna moest ik ook mee naar de kapper en ben helemaal vertroeteld.Ik voelde me heel erg welkom daar,iedereen was zo gastrvij en lief. Wat is het fijn om even helemaal in de watten gelegd te worden, ik heb genoten en heb me al die dagen als een prinses gevoeld,zalig. Ik als hollandse nuchtere vrouw voelde me erg gevleid door alle liefde die me gegeven is die dagen van zijn kant,je wordt op handen gedragen,dat heb ik nog nooit meegemaakt.Is dat iets wat bij hun cultuur hoort? Zijn de mannen daar zo open en liefdevol als ze verliefd zijn? Of scheelt dat weer per persoon? Hoe dan ook, het heeft bij mij echt indruk gemaakt en kan er lekker van nagenieten. In Januari ben ik van plan om nog een weekje te gaan.

Vergeet vooral je string niet als je terug gaat,garantie op die liefde heb je zeker .

Goeie reis:drool::drool::drool: