vakantie indonesie

goedenmiddag ik ben van plan jakarta tot aan bali te reizen wie geef mij advies over vervoer zelf regel ik alles wel
ter plaatse en wie adviseert mij welke plaatsen ik moet aan doen en bezienswaardigheden heb maar 2 maanden
maart en april voor alle informatie zal ik blij mee wezen en welk reisgids moet ik kopen

Hoi,

Twee maanden voor de route van Jakarta naar Bali is lekker lang. Er zijn mensen die het in 3 weken doen, maar dat vind ik veel te kort.

Ikzelf reis altijd met het openbaar vervoer. De Lonely Planet reisgids is een goede richtlijn, al zou ik ter plekke altijd even informeren of de tijden nog kloppen. Indonesie verandert snel wat dat betreft.

De receptie van je hotel kan je voor een kleine vergoeding helpen met het boeken van trein- en bustickets.

Qua plaatsen zou ik iets als Jakarta (heel kort, niet leuk) - Bogor - Bandung - Pangadaran - Yogya (en/of Magalang) - misschien solo - Malang - Bromo - Ijen en dan verschillende plekken op Bali doen. Als je tijd over hebt evt de Gili’s en Lombok, en evt een boottocht met Perama naar Flores via de Komodo-varanen.

Op mijn website staan veel foto’s, tips en adviezen: IkReis - Route IndonesiĆ«: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali)

1 like

hallo Jenny heel hartelijke dank voor deze informatie ik ben er blij mee en ga alles bekijken