Vakantie Filipijnen

Hoi Ik ben Sharon, en ik ga eindelijk me droom waarmaken ik ga in oktober naar de filipijnen. Om me moederroots te ontdekken en mijn ouders daar op te zoeken die afgelopen jaar zijjn geemigreerd. Ik hoop dat hier iemand mij nog wat advies kan geven. Wat ik aan voorbereidingen moet doen. Ben ik verplicht de injecties te halen en de malariatabletten te slikken. Mijn ouders zelf hebben het allebei niet gedaan. Ik ben zelf wat westerser dus weet niet wat wijs is. Ook met tips met reizen en valuta zou ik blij zijn. Heeft iemand nog een link voor mij om goederen op een goedkope manier te versturen. Ik had in december 3 grote dozen verstuurd voor 200- euo en dat vond ik erg prijzig. Ben met alle adviezen blij. Ik wacht met smart af!! Oja heeft iemand ervaring met overstappen op Dubai?? Dan hoor ik dat graag!!
Greetz shar

Hoi Sharon , welkom op het Filippijnenforum !

Injecties zijn niet verplicht, maar ik zou gewoon bij de GGD vragen welke hun voor Filippijnen adviseren. Malaria komt alleen nog in heel afgelegen gebieden voor, en wanneer je de jungle in gaat, doe je dat niet dan zou ik geen malariatabletten slikken. Pas op met dengue, er heerst momenteel een dengue-epidemie in filippijnen, ook in de hoofdstad Manila. Voor deze ziekte zijn helaas nog geen vaccinaties te koop of medicijnen.

En wat dat overstappen in dubai betreft zou ik me niet al te veel zorgen over maken, gelijk bij aankomst je horloge op de lokale Dubai-tijd zettten , dan kan je daar niet meer de mist mee in gaan. En op het vliegveld kun je op grote beeldschermen zien hoe laat je aansluitende vlucht vertrekt, en vanaf welke gate die vertrekt. En zorgen dat je ruim voor de boardingtime in de wachtruimte bij de gate bent dan komt alles goed.

wat kan je doen tegen dengue ,ik ga eind nov naar bohol,maar moet ook in manila zijn,dicht bij luchthaven.
hoe kan je vermijden dat je het krijgt .
dank voor informatie
groetjes anakin

Ook dengue, word verspreijd door muggen, dus voorkomen dat je gestoken word is belangrijk. smeren met OFF lotion en als je met open ramen slaapt gebruik een klamboe.

Dengue is bepaald geen pretje, meeste mensen worden er zo ziek van dat ziekenhuisopname gewenst is.

Dengue de eerste keer is vaak het probleem niet. De echte problemen treden pas op als je een tweede keer gestoken wordt.

Ik neem wel flesje mee van hier die special is voor muggen,en sterker is dan de off lotion die ze daar verkopen,misschien kan muggennet ook helpen.
al 2 keer ginder geweest in bohol,maar gelukkig geen dengue gehad .
zal vinger kruisen hihihi .

@Sharon

Leuk dat je erheen gaat,geelzucht injectie zou ik wel doen.
Malaria kun je niet echt tegen inenten, klamboe etc wierookringen, airco helpen wel een beetje tegen de muggen.
Geld kun je ter plaatse wisselen, in Manila wordt een btere koers gegeven ,dan op Cebu.
Verder kun je zowat op elke hoek pinnen,wel kijken of het veilig is,zeker in Manila.
Verder veel plezier daar.

antoinette

Hallo SHARON.
Even een reactie op jouw vragen.
Ik ben zelf nog niet op de Filipijnen geweest, maar ga 7 november naar Cebu. Voor 3 maanden is de planning. Maar ga naar de startpagina Filipijnen op Google, daar vind je veel informatie op allerlei gebied.
Ik ben ook een keer via Dubai gevlogen. Was interresant. Alleen de overstap tijd is vaak lang. Maar er zijn overal genoeg fijne ligbanken, waar het goed rusten was.
Oh ja ook wowphilippines is een goede site, alleen in het Duits. Veel plezier tijdens je verblijf aldaar.
Groetjes: Wilhelm.