Malaria in de Filipijnen

Wij vertrekken binnenkort naar de Filipijnen onze reis zal ons langs, Palawan, Negros, Siquejor en misschien Camiquin brengen. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft Malaria, moeten we de rommel van malarone of lariam gaan slikken? Of is het wat malaria betreft het medicijn slechter als de ziekte?

Groet,

Ben.

Mijn ervaring leert mij dat je inderdaad zieker bent van het slikken van malarone of lariam. Het malaria risico is m.i. klein. Wat knokkelkoorts (dengue fever) betreft is er wel een risico en dat is alleen te vermijden door muggebeten te voorkomen. Preventieve geneesmiddelen tegen dengue bestaan niet. U insmeren met het plaatselijk goedje (=off; zo heet dat ding) is effectief. De Europese producten bevatten te weinig deet. Tevens slapen onder een klamboe is aan te raden als je niet over airco beschikt.

even langs de ggd.

Dat is het juist de GGD had lang geen reizigers gehad die naar de Filipijnen waren geweest. Ze lieten ons een kaartje zien, dat ik net zo goed van het internet had kunnen halen…niet echt advies dus…
daar schoten we niks mee op…

Ik zou niet te bang zijn van malaria. Ik kom al sinds 1984 regelmatig in Filippijnen, nooit iets tegen malaria geslikt, en nooit malariia opgelopen. Ik ben zelf ook veel banger voor dengue, want daar is nog geen medicijnen voor, en zijn zijn recent enkele uitbraken van dengue-fever op grote schaal geweest. Voor mijn kinderen had ik wel altijd malariapillen bij me ,maar die wilden ze niet slikken omdat ze zo vies smaken. Neem het advies van Wilger ter harte, slapen onder een klamboe, en veel smeren met off-lotion van Johnson. Is overal in Filippijnen te koop, en ziet er zo uit 海安淄狈货运代理有限公司

de ggd is alleen maar op geld uit!

je moet met die larium goed op passen je wordt er erg beroerd van met name na de maaltijd kan 3 jaar na data nog het geval zijn vergis je niet het is havy stuff hij kweekt een tegen bacterie in je lichaam aan heb het zelfde ervaren ga lekker genieten van the philippines en gooi die troep weg met vriendelijke groet wim tol