hallo,
overal waar ik lees zie ik dat er malaria is op palawan…?
is dat zo?
zoja is er een alternatief in plaats van pillen, want heb geen zin om ziek rond te reizen.
dank u,
Bram
hallo,
overal waar ik lees zie ik dat er malaria is op palawan…?
is dat zo?
zoja is er een alternatief in plaats van pillen, want heb geen zin om ziek rond te reizen.
dank u,
Bram
Je bedoelt ziek zijn van de pillen? Of ziek van de malaria?
Er zijn verschillende soorten pillen op de markt. Ik zou even overleggen met een arts welke je het beste kan nemen in jouw geval. Ik heb zelf goede ervaring met Malarone, maar ja, ieder mens is anders.
ja ik bedoel ziek zijn van pillen.
kan een goede lotion of lange broek en shirt met lange mouwen ook helpen…
dank u voor uw vlug antwoord
is het risico te groot om geen pillen te nemen??
Hoe groot het risico is om Malaria te krijgen weet ik niet.
Een lotion als DEET (minstens 30%) helpt wel tegen de muggen, maar je smeert niet overal DEET. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik gestoken word onder de douche of op het toilet. (En daar draag ik geen lange broek
)
Heb je überhaupt al eens geprobeerd of je ziek wordt van pillen? Vaak kun je van de arts ook een probeersetje kopen, welke je dan in NL korte tijd slikt. Als je er niet tegen kan dan kan er nog op tijd naar een ander middel gekeken worden. Bijna niemand heeft last van Malarone!
Waar heb je dat gelezen Bram ? Palawan is al jaren malariavrij, ( hehalve Balabac) Maar ja dat dringt blijkbaar niet door dat palawan malaria vrij is.
Ik zou me meer zorgen maken over Dengue, er zijn regelmatig uitbraken en ook op zich staande gevalen van Dengue, ook op palawan. Smeren is dus noodzakelijk ,ook om beschermd te zijn tegen zandvliegjes, die in palawan nikniks worden genoemd.
Die zijn heel klein, maar kunnen bijzonder venijnig bijten. heb meerdere keren al een infectie door die zandvliegjes of zandvlooien opgelopen.