Aanbevolen inentingen en malariapillen

Haihai,

Wij gaan voor een lange periode (op zijn minst een half jaar) rondtrekken door de Filipijnen.
Welke inentingen raden jullie aan?
En slikken jullie malariapillen?
Wat moet zeker mee in de reisapotheek?

Ik ben benieuwd…:cheer:

Cachoutje,
Malariapillen slikken maakt je zieker dan malaria krijgen. Zou eerder preventief werken en een stevig “deet-produkt smeren” om muggebeten te voorkomen. Best schaf je je “off” aan. Is overal in de Filipijnen vlot te krijgen en is zeer afdoend tegen muggebeten en alleszins beter dan de Europese produkten. Ook slapen onder een klamboe is aan te bevelen.
Dit smeren tegen muggebeten is zeker geen luxe want de besmetting met knokkelkoorts is veel reeëler dan oplopen van malaria. Van de knokkelkoorts zijn er verschillende varianten en er is een variant bij die dodelijk kan zijn. Regelmatig hoor je ook van deze besmetting gezien de vele stilstaande plassen en meertjes = broeihaarden voor muggen.
Andere inentingen zijn de courante inentingen tegen hepatitis.

Dat is alvast verstandige info.

De afgelopen 5 jaar reizen we jaarlijks voor 3 weken in een Aziatisch land en hebben wij ook nog nooit malariapillen ingeslikt.
Maar ik was wel nieuwsgierig of dit verstandig of onverstandig was.

En geen andere inentingen dan de hepatitis A en B ???

Bedankt hé,

Waarom ga je niet naar de GG&GD voor een degelijk advies?

Gezien de duur van je reis zal alleen een inenting tegen Hepatitis niet voldoende. Je zal wss ook tegen DTP en buiktyphus gevaccineerd moeten worden, en misschien nog tegen extra dingen. Wederom: dit hangt af van je reisduur en algemene gezondheid.

Afhankelijk van waar ik heen ga slik ik WEL malariapillen. Er zijn nog altijd vormen van malaria die je je hele leven bij je blijft dragen, en waar je dood aan kan gaan. Het middel lariam heeft voor sommigen bijwerkingen, maar malarone heeft dat al veel minder.

Succes.

Voor alle zekerheid neem je best toch een middel zoals malarone. Het wordt niet veel genomen omwille van de kostprijs. Ik persoonlijk en mijn Filippijnse echtgenote nemen altijd lariam. Wij verblijven wel in Mindano en dit is een more dangerous part of the PHilippines. Let wel ook op voor de dingue mug, die is veel gevaarlijker dan de malariamug. Dus zeker insmeren met produkten en zeker wegblijven van stilstaand water, brak water, plasjes enz… en 't best na zonsondergang een shirt dragen met lange mouwen en broek met lange pijpen. Let ook op voor schorpioenen, niet echt zichtbaar na een regenvlaagje of na de dauw maar veel voorkomend tussen de tegels waar gras aanwezig is. Bij een beet, dringend naar hospitaal voor tegengif.
Inentingen zijn zeker aan te raden, hepatitis A, B, buiktyfus, gele koorts, pokken…
Wat nodig is of aan te raden is kunt u vinden op internet.
grts