Vakantie En Leerplicht

Wie weet er wat meer over:

wij willen volgend jaar 3 maanden naar Turkije gaan met ons kindje van 5 jaar.
vanaf juni t/m augustus (tot en met einde van schoolvakantie).
het gaat dus om 6 weken buiten de schoolvakantie.

wie heeft er ervaring mee en weet wat de mogelijkheden zijn, betreffende de leerplicht ??

Dit kun je het beste bij jouw gemeente vragen, die weten alles van de leerplicht.
Succes

of bij zijn school.

de directeur moet alle aanvragen goedkeuren dus die weet ook wat hij wel en niet mag goedkeuren.

Ik weet wel dat het geen probleem is dat je een paar dagen uit school blijft…
Ik vraag dan geen vakantie aan…Omdat mn moeder dat 1 keer heeft gedaan en toen moest je een pak papier van hier tot daarachter invulle…Sindsdien meld ik me altijd ziek…
geen problemen mee gehad…Alleen wel dat het opvalt omdat ik met een vriendin ga…En die zit ook bij me in de klas…Gewoon keihard ontkenne want zij kunne toch nix nasjekke ziek=ziek…

Maar idd net zoals die andere zeggen als je voor zn lange periode gaat…Bij de gemeente of bij de school aanvragen…

Groetjes yvonne

Ik weet dat je per jaar 10 dagen extra kunt krijgen in het basisonderwijs, noem het snipperdagen. Deze dagen kunnen/ mogen officieel niet voor of na een vakantie gepland worden (je mag dus niet 10 dagen eerder zomervakantie nemen of later terugkomen). De directeur van de school moet toestemming verlenen. Je moet een goede reden hebben om buiten de vakanties om vrij te nemen (bijv. door seizoengebonden werk geen gelegenheid om tijdens schoolvakanties vrij te nemen, werkgever die jou vakantie vaststeld buiten de schoolvakantie enz.) Geeft de directeur geen toestemming dan heb je een probleem. Je kunt je wel twee weken ziek melden, maar 6 weken. is wel erg lang. De school is verplicht om de leerplichtambtenaar op de hoogte te stellen van het verzuim. Er zal dan een geldboete volgen.
Ik hoop voor je dat de directeur zal meewerken.