Waarom, waarom, waarom? Het verplicht aanvragen van een VISUM :tear: en de verplichte “uitnodiging” zou afgeschaft moeten worden voor het turkse volk DAT ALLEEN MAAR OP VAKANTIE :vak01:WIL VOOR MAXIMAAL 3 MAANDEN NAAR EEN SCHENGENLAND…
Kijk, voor emigratieplannen is zoiets te begrijpen dat je als het ware “doorgelicht” wordt…
Maar wij mogen toch ÓÓK overal vrij naartoe reizen op vakantie? Ok, wij horen bij de EU… maar toch…
VOTE: :nod: TURKIYE SHOULD BE A FREE COUNTRY…
AND FREE ACCES FOR FOREIGN COUNTRIES TO VISIT FOR HOLIDAYS !!! NO MORE OBLIGATION FOR VISUM…
Het is zo, geloof ik, dat turkse mannen tussen 18 en 40 tot de risicogroep horen die in de illigaliteit verdwijnen… Daarom willen ze er van op aan kunnen dat ze terug gaan naar Turkije. Voor een baan, huis ed. Tenminste dat is wat ik gehoord heb
ja idd
sorry dat ik dit misschien een beetje hard zeg, maar je hebt totaal geen besef van het nederlandse immigratie en nationalisatie beleid en dat kan ik me wel voorstellen
vaak kom je hier alleen mee in aanraking als je een vriendje hebt en die wil je gewoon in NL op vakantie hebben, maar die regels zijn er niet zomaar…
heb je enig idee van de cijfers van bv turkse immigranten…?
weet je hoeveel mensen (overal ter wereld) in NL op vakantie komen en uitgezet worden omdat ze de maximale termijn hebben overschreven…
het is niet altijd zo simpel als je zelf zou willen.
ik zou me eerst eventjes wat meer gaan verdiepen in het hoe en waarom, voordat je dit soort kreten neerzet
En eigenlijk, zijn ze juist veeel strenger bij het verlenen van een toeristenvisum, omdat daar vaak misbruik van gemaakt is en nog steeds wordt gemaakt!
Hoeveel mensen hebben een toeristenvisum gekregen en zijn niet meer terug gekeerd naar turkije!..terwijl dat wel de bedoeling was!..Nu is dit natuurlijk niet alleen Turkije!..maar de cijfers liggen hoog!
Begrijp me niet verkeerd, ik wou ook dat het anders was… Ik ben ook zooo lang bezig geweest met het krijgen van een visum voor mijn vriend!..is niet gelukt,…na anderhalf jar nu nog steeds niet!.. Ik baal er ook ontzettend van
Maar ergens snap ik wel dat er zo een beleid is!..
owh ja
begrijp me niet verkeerd
wou dat het ook anders was
we leven in een vrije wereld en zouden overal moeten gaan en staan waar we willen, maar de realiteit is gewoon anders
en ik heb in de asielzoekerswereld/ ind-beoordelingen gewerkt, dus het is allemaal niet zo zwart/ wit als we zouden willen…
Net wat Brenie al zei wat betreft niet terug keren heb ik ook meerdere keren aan den lijve ondervonden.
Toen mijn jongere broers nog vrijgezel waren werd meerdere malen gevraagd door turkse kenissen of ze dan niet even een toeristen visum aanvraag voor een familielid konden doen.
Meestal ging het om mannen die dan na een paar weken in de familie business , vaak meubelfabriek , konden werken tegen laag loontje maar het dan toch beter zouden hebben als in Turkije.
Dus …bekend nederlands gezegde …“de kwaden hebben het voor de goeden verpest” .