Opweg naar een nieuw leven!

Help!
Ik wil in Januari naar Turkije.
Afgelopen vakantie heb ik daar een man ontmoet.
Ik heb nu besloten dat ik graag naar hem terug ga en daar een half jaar wil gaan werken en natuurlijk ontdekken of onze liefde blijft bestaan.

Ik heb echter geen idee wat ik allemaal moet regelen om dit in gang te zetten en waar ik een visum voor een half jaar kan regelen.

Jullie die ervaring hebben graag wat info
gr mariska

mammarisje : hi, ik denk dat je je vraag beter kunt stellen bij het topic wonen en werken en/of vakantieliefdes. Denk dat ze daar meer ervaring mee hebben.
Wens je veel geluk toe

Ik heb je vraag bij vakantieliefdes neergezet. Hier vind je denk ik, de meeste antwoorden op je vragen

Veel succes
Beppie1

Je komt binnen in januari op een vakantievisum voor drie maanden als je een half jaar wilt blijven moet je het visum verlengen met drie maanden voor de aflopende datum dit doe je bij het politieburo de kosten daarvan zijn 115 euro per 3 maanden. Als je niet getrouwd bent moet je ook een bepaald bank saldo melden dit is per plaats verschillend. Verder mag je niet zonder werkvergunning werken, dit wordt streng gecontroleerd en als je gepakt wordt moet je gelijk het land uit en kom je er de eerste jaren niet in.

Ik begrijp dat je gewoon ingeschreven blijft staan in nederland? Dus dan kan je je ziekenfonds gewoon door laten lopen.

Veel succes

1 like

ik heb gehoort dat je ook even de boot naar griekenland kan pakken en als je dan turkije terug binnen komt een nieuwe visum kan kopen van 15 euro:-)

Ja klopt dat zou je dan iedere drie maanden moeten doen. Het hangt ervan af waar in turkije je zit, als je er heel ver voor moet reizen dan zou ik het niet doen anders is het een goede optie

Hey!

Gewoon even de boot nemen naar Rhodos, en dan heb je weer een visum voor drie maanden…Twee vliegen in 1 klap, een dagje er tussenuit en een nieuw visum…

Op het consulaat in Marmaris, werkt een Nederlandse meid die met een Turkse jongen getrouwd is.
Ik heb haar email nog wel ergens, dus als je eens contact met haar op wilt nemen, dan Pm mij maar :smiley:

Iyi aksamlar,

Ik had precies hetzelfde doel voor ogen… Verliefd geworden tijdens vakantie, wilde bij hem zijn en me baan in NL opgeven om een half jaar bij hem te zijn…
In november ben ik een week terug gegaan en het was een ramp!
Nog nooit zo blij geweest dat ik naar huis mocht…
Mijn advies is dus om eerst terug te gaan en te kijken of de liefde er nog is… Was in mijn geval dus niet zo, van mijn kant dan… Van zijn kant wel! Je bent nu verliefd en het lijkt vanzelfsprekend dat dat zo blijft… Uit ervaring weet ik dat dat niet zo is…

Ik denk dat je een beetje op een roze wolk zit…sorry ik wil je helemaal niet onderuit halen ofzo, maar ik zou toch eerst nog eens voor enkele weken naar daar gaan om te kijken wat dat geeft, ipv in één keer een half jaar en daar gaan werken enzo (wat trouwens ook heel moeilijk is, aangezien je een werkvergunning nodig hebt!)
Ik wil gewoon zeggen dat Turkse mannen ook wel eens écht wel grote charmeurs kunnen zijn. Als turkije jou echt interesseert en je er ook zou willen verblijven zonder je liefde…dan kan je natuurlijk wel denken over een half jaar…