Een leven in Turkije

Help!
Ik wil in Januari naar Turkije.
Afgelopen vakantie heb ik daar een man ontmoet.
Ik heb nu besloten dat ik graag naar hem terug ga en daar een half jaar wil gaan werken en natuurlijk ontdekken of onze liefde blijft bestaan.

Ik heb echter geen idee wat ik allemaal moet regelen om dit in gang te zetten en waar ik een visum voor een half jaar kan regelen.

Jullie die ervaring hebben graag wat info
gr mariska

Hallo Marmarisje,

Het zal niet eenvoudig zijn om hier zo maar voor een half jaar werk te vinden.Wettelijk kan je hier niet werken zonder verblijfsvergunning en werkvergunning.Denk er dus heel goed over na eer je die stap zet.Dat je het wil uitproberen met je nieuwe vriend is zeker aan te bevelen.Zo zal je hem echt leren kennen.
Je kan hier met je visum dat je koopt bij aankomst in de luchthaven 3 maanden verblijven en na 3 maanden kan je een dagje naar een grieks eiland over varen via Marmaris en zo nog eens een visum van 3 maanden kopen.Dat is een oplossing die velen gebruiken om hier 6 maanden te verblijven.
Lees anders eens goed alles wat er reeds over wonen en werken hier op dit forum geschreven is. Heel wat belangrijke informatie en ervaringen van anderen kan je hier goed lezen.
Maar denk eraan dat wonen en werken hier totaal anders is dan in Belgie en Nederland.
Als je dan hier toch gaat zwartwerken kijk dan wel uit dat je niet gesnapt word door de vreemdelingen politie en ook turkse zaken buiten hier veel buitenlanders uit als ze zwart gaan werken. Je hebt hier geen voet om op te staan als het verkeerd afloopt.Let wel op dat je Uw beloofde loon krijgt.Zwartwerken heeft hier zeker altijd een risico.
Turkije is een prachtig vakantieland,maar hier werken ??? is totaal iets anders.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

1 like

Sluit me helemaal bij franka6 aan!
Ik woon inmiddels ruim een jaar met mijn man in Manavgat, en ben nog steeds werkeloos. Ja illegaal werken kun je genoeg, maar je moet ook het risico willen nemen. Er is in deze omgeving in elk geval veel controle tegenwoordig.
Ik raad het wel aan om voor langere tijd hier te kijken of het leven je hier bevalt, en natuurlijk of het tussen jou en de Turkse man goed gaat :wink: Ik heb dat zelf niet gedaan, en gelijk de stap van emigratie ondernomen. Soms heb ik er weleens spijt van dat ik niet voor langere tijd heb kunnen komen voor een evt emigratie.

Dag Missy may,

Ik weet niet of je het wil en of het mogelijk is privé contackt met mij te hebben.
De reden dat ik het vraag is omdat ik het wel leuk vind dat jij in Manavgat woont mijn askim woont er namelijk ook.
Misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten als ik daar ben??
Ook ben ik wel nieuwsgierig naar jou en je verhaal.
groetjes mariska:dag:

Dag Missy may,

Ik weet niet of je het wil en of het mogelijk is privé contackt met mij te hebben.
De reden dat ik het vraag is omdat ik het wel leuk vind dat jij in Manavgat woont mijn askim woont er namelijk ook.
Misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten als ik daar ben??
Ook ben ik wel nieuwsgierig naar jou en je verhaal.
groetjes mariska:dag:

prima ik pb je :wink:

Hallo Mariska,

Inderdaad alles is al gezegd over de probleem rondom werken.
Ik zelf heb ook een Turkse man en heb 2 jaar geleden een klein jaar in Turkije bij hem gewoond, maar trok het niet en ben weer terug gegaan naar Nederland. Het is echt niet makkelijk om daar te wonen vind ik. Ik ben weer op en neer gaan reizen, maar een relatie op 3000 km. is ook heel moeilijk en we zijn onlangs getrouwd en eind volgende week ga ik toch weer de stap zetten om in Turkije te wonen (in Side)…dat is vlakbij Manavgat. Ik ben nu wel veel beter voorbereid als de eerste keer, want ik weet wat me te wachten staat.
Maar eerst uitproberen is heel goed en dan voel je vanzelf wel hoe je het ervaart en ook hoe jullie liefde is.
Alles in the name of love zullen we maar zeggen ;-).
Wil je dingen weten mag je het altijd vragen.

groetjes Barb

@Barb mocht je het gezellig vinden, er wonen heel veel gezellige hollandse meiden/vrouwen in en om Manavgat en Side :wink:

Ja lijkt me heel gezellig!!!
Als ik eind volgende week weer terug bent dan pb ik je wel.

Dan zit ik wel net voor 1,5 maand in NL haha! Maar komt goed!

haha nou ja inderdaad dat komt wel goed.
Geniet ervan in Nederland…ik moet je wel zeggen het is verschrikkelijk koud hier.

Dat geloof ik, maar na zo’n hete zomer hier verlang ik toch ook wel vreselijk naar echte winter haha!

Nou dan kun je je hart ophalen.

Trouwens wel fijn dat jullie een leuke groep hebben daar met Nederlanders, want dat is ook iets wat ik miste de vorige keer.

Ja het is een behoorlijk groep. Komende vrijdag komen we samen met 8 hollandse dames :wink: En dan zijn er nog een stel die niet konden komen. Van alle leeftijden :wink:

Oh gelukkig van alle leeftijden hahahah.