vakantie april 2018 , 4 weken + advies gevraagd

Even voorstellen , wij, Danny en Kris zijn redelijk reis fanaten, die graag op een rustiger tempo een land verkennen en wel eens van de traditionele routes durven afwijken.
In 2018 staat Japan op ons lijstje.
Dit is onze route , met de hotels.
29/03 tot 04/04 Tokyo Times Inn
04/04 tot 08/04 Chichibu Hotel 1-2-3 Takasaki
08/04 tot 10/04 Matsumoto Chisun Inn Suwa IC
10/04 tot 12/04 Kanazawa Smile Hotel Kanazawa
12/04 tot 16/04 Takayama K’s House Takayama Takayama , Spring Festival
16/04 tot 19/04 Nagoya Hotel Wing International , Toyota factory
19/04 tot 25/04 Kyoto Piece Hostel Sanjo

De bedoeling is een JR pass te nemen van 3 weken , na Tokyo vanaf 04/04
Alle inside tips zijn welkom, wat zeker zien , waar gaan eten …
Ik zou ook graag wat auto events / shops willen bezoeken race, drifting …
Kent er iemand misschien een Japans - Nederlands of Engels gids in Tokyo ? Die we privé kunnen nemen.
Hopelijk komt er wat reactie en nuttige tips.

Onze afgelopen vakantie was Myanmar, dat avontuur kan je nog lezen op http://www.danny-kris.be
Daar kan je ons ook volgen tijdens ons Japans avontuur

Mooie route! Wel alvast twee tips:
[ul]
[li]Boek zo snel mogelijk de hotels voor Takayama, je kan toch meestal gratis annuleren mochten de plannen nog veranderen. Ik heb zelf eerder dit jaar al ervaren hoe vol het daar kan zitten, en dan was ik er nog niet eens tijdens het festival. Reken erop dat het juist dan maanden van tevoren praktisch geheel volgeboekt zit…[/li][li]Autoevenementen zou ik zo snel niet weten rond die tijd, maar vanuit Kanazawa kan je makkelijk een dagtrip maken naar Kaga Onsen voor het enorme Motorcar Museum of Japan. En als je in Nagoya toch naar Toyota gaat, pik dan ook zeker het Toyota Automobile Museum mee. En mocht dat nog niet genoeg zijn, dan zou je wellicht nog kunnen overwegen of je ook Hamamatsu zou kunnen inpassen, daar heeft Suzuki een fabriek met een leuk museum, en ook Yamaha en Honda hebben daar in de buurt musea en bezoekerscentra.[/li][/ul]

Hey bedankt voor uw tips, gelukkig heb ik alle hotels al geboekt , ook in Takayama
De Suzuki museum lijkt mij zeer interessant (als oude motorcrosser), ga ik even uitzoeken
Super bedankt …
En volg ons maar op bovengenoemde website

Wat dan wellicht ook nog wel interessant kan zijn: Auto Race. Beetje misleidende naam, want het gaat toch echt om tweewielers, een Japanse vorm van motorspeedway. En meteen ook een leuk stukje Japanse cultuur, want naast een sport is het vooral ook iets om op te gokken. En daar wordt dan ook het geld mee verdiend, dus om zoveel mogelijk mensen te lokken zijn er gratis pendelbussen vanaf het station, gratis toegang, en zelfs gratis thee. Leuk om te ervaren. Ik weet zo alleen niet of er al een racekalender voor 2018 is, en informatievoorziening in het Engels is sowieso een lastig verhaal. Maar voor wat het waard is: http://autorace.jp.

https://www.youtube.com/watch?v=SBKPAKO7-XQ

Dank u wel voor de geweldige tip
Dit is het mooie aan dit forum

toch nog advies gevraagd , daar blijkbaar niet al onze bestemmingen bereikbaar zijn met een JR Pass, ben ik aan het overwegen om een auto te huren, is maar iets duurder, ongeveer 1000€ voor 3 weken.
Iemand hier ervaring mee ?

Geen ervaringen met het huren van een auto daar. Ik ben ga ook in April voor een aantal weken die kant op en ik heb de afweging gemaakt tussen de JR en een autohuur. Het prijsverschil voor de huur valt wel mee, maar dan ben je er nog niet. Veel tolwegen wat ik heb begrepen, benzine en alles bij elkaar opgeteld kwam ik aanzienlijk hoger uit voor alles tezamen dan de € 1.000. Voor mij was de keuze snel gemaakt. En daarnaast, de JR treinen lijken mij ook al een ervaring op zichzelf. Heerlijk achterover leunen en genieten van de natuur…

Ook geen ervaring met autohuur, maar mijn beeld daarvan sluit grotendeels op bovenstaande aan. En zeker in de grotere steden is een auto alleen maar een last, want druk verkeer, weinig parkeergelegenheid en torenhoge tarieven daarvoor.

Maar daar staat uiteraard wel een hogere mate van vrijheid tegenover, en hoe goed het OV ook is, er zijn nog volop plaatsen die niet of lastig met OV bereikbaar zijn (en waar je waarschijnlijk geen toerist zal tgenkomen…). Maar kijkend naar je oorspronkelijke route hierboven zie ik dat voordeel niet zo direct. Dan zou ik eerder de reis an sich per JRP doen, en dan desnoods een keer een dagje een auto huren om lastig te bereiken plaatsen in de omgeving te bezoeken.

Ondertussen staan onze koffers gepakt, we hebben er ongelofelijk veel zin in.
Voor de liefhebbers je kan ons volgen op onze eigen website / blog
www.danny-kris.be
Vanaf 1 april 2018 zullen de eerste verslagen / foto’s wel online staan.

Ik ga het zeker volgen! Goede reis alvast!