vader en dochter (15) gaan 14 dagen naar Japan. Ik heb nog niets geboekt, maar ik denk aan vrijdag 30 april - vrijdag 15 mei. Ja het is dan druk, maar ik zit nu eenmaal aan de meivakantie vast.
hieronder de dingen die we willen bezoeken
Plaats — To see
Tokyo — De stad zelf en de Skytree
Tokyo — Harajuku (zondag)
Hitachi — Seasidepark (bloemenpark)
Ashikaga — Flowerpark (blauwe regen)
Nara — Todai-ji Tempel
Tsumago — 17e eeuwse plaats. (Wellicht overnachten)
Osaka, — dotombori stadsdeel in Osaka
Arashiyama (Kyoto) — Bamboo groove
Kyoto — Fushimi-Inari Taisha Shrine
Hiroshima — War memorial museum
Hokkaido — Otaru
Hokkaido — Shiretoko National Park
Ik twijfel nog of Hokkaido wel zo handig is, omdat het zo ‘uit de route’ ligt. Is een 14 train pass in ons geval te adviseren?
Omdat het in de golden week valt, dacht ik erover om in Tokyo te beginnen en dan langzaam naar Kyoto te gaan en vanuit Osaka terug te vliegen. Ben ik slim bezig, of hebben jullie beter tips?
Hee, wat leuk!
Ik ben zelf afgelopen najaar met mijn vader naar Japan geweest (63 en 35 jr)
Ik denk zelf dat Hokkaido inderdaad iets te veel is voor twee weken. Als jullie die laten schieten houden jullie meer tijd over voor andere dingen, het scheelt ook wel wat reistijd.
Jouw plan om in Tokyo te beginnen en vanuit Osaka terug te vliegen lijkt me een heel goed idee. Zo ben je niet aan het heen-en-weer reizen. Hoe het dan gaat uitpakken met de railpass kun je het beste dan bekijken tegen de tijd dat je de reisroute redelijk definitief hebt. Misschien kunnen jullie met een pass voor minder dagen af.
Hitachi en Ashikaga zijn waarschijnlijk wel te doen als een dagtrip vanuit Tokyo. Ik ken de parken (en steden) zelf niet.
Kijk of je voor de Skytree een doordeweekse dag kunt pakken die geen feestdag is. Dan zal het er flink rustiger zijn dan tijdens het weekend of een feestdag.
Tsumago wordt vaak aangedaan als onderdeel van de Nakasendowandelroute tussen Tsumago en Magome. Als je in een van de plaatjes gaat overnachten, dan raad ik jullie aan om dat in een minshukuof ryokante doen, compleet met maaltijden. Deze site kan de overnachting voor jullie regelen.
Vanuit de Kiso vallei zou je kunnen doorreizen naar Kyoto om daar een paar dagen te blijven. Nara kan worden bezocht als dagtocht vanuit Kyoto.
Voor Hiroshima is het het overwegen waard om er een paar nachten door te brengen. Dan zouden jullie bijvoorbeeld Miyajimakunnen bezoeken als een dagtocht.
De laatste nachten zouden jullie dan in Osaka door kunnen brengen.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad!
Rebecca
Hoi Frank,
uit je eerste opzet maak ik een interesse voor bloemenparken op.
Ik kwam een bericht tegen over een Azalea festival in Tokyo, misschien is dat dan ook interessant voor jullie.
Het gaat om het festival bij deNezu schrijn, die dit jaar van 11 april tot 6 mei is. (hiernog een linkje, maar dan in het Japans).
De schrijn staat in de buurt van Ueno park.
Hè bah Nigo, had me dit maar niet laten zien… Wat een mooi uitzicht met de Fuji op de achtergrond. Maar het ligt me denk ik iets te ver uit de route… snif.
Nemesis bedankt voor je tip, want ik zit precies in die periode vlak bij Ueno Park… ik ga eens even checken. Aha … 18 minuten lopen vanaf mijn verblijf