Hokkaido

Hallo reizigers, ik wil komende zomer(2016) naar Japan. Ik reis alleen en heb 4 weken. Ik heb al veel forums gelezen alleen vind ik niet veel terug over dit eiland. Weet iemand of je hier alleen kan backpacken? En wat is een handig begin en eindpunt? Om te starten en vanaf terug te vliegen? Ik hoor het graag[emoji3]

Hoi Janneke,
Hokkaido is inderdaad wat minder op de toeristische rader terug te vinden. Van de forumploeg weet ik dat WizzardofOss wel een paar keer naar Hokkaido is geweest. Maar je moet waarschijnlijk even geduld hebben voor hij gaat reageren, want hij zit ondertussen weer in Japan.

Ben je van plan ook nog andere plekken in Japan aan te doen?

Hey! Thanks voor je reactie terug! Jeps heb 4 weken. Wil beginnen in Tokio en dan terug vliegen vanaf Fukuoka. Alles ligt nog open. Aan de hand van dit forum lees ik wel erg vette dingen. Jij nog leuke tips?

plenty!
Waar heb je zoal interesse in? Natuur, cultuur, culinair, actief reizen?

Kyoto is een plek die je ook gezien moet hebben, en als je terug vliegt vanaf Fukuoka is het ook aan te raden om naar Nagasaki te gaan.

Even correctie: ik zit nu nog in Kuala Lumpur, morgenavond vlieg ik pas naar Japan :dag:

Het is hier nu bijna twee uur 's nachts, maar zal kijken of ik een van de komende dagen even een reactie kan tikken. Ik ben weliswaar geen backpacker, maar ben gedurende drie reizen (2x zomer, 1x winter) toch wel een beetje verliefd geworden op Hokkaido…

Vooral natuur. Ik vind hiken erg leuk. Heb al een paar leuke dingen gelezen waar het kan. in ieder geval veel activiteit en niet al te veel tempels. Kyoto lijkt me idd erg gaaf! En Nagasaki staat ook op de lijst :slight_smile: Met 4 weken kan je best wel wat zien toch?

      • Updated - - -

Ben benieuwd wat je kan vertellen over Hokkaido. Lees er goede verhalen over.

nu ik toch vragen aan het stellen ben. Wat zou ik ongeveer kwijt zijn daar? Vliegticket heb ik al. Welk budget heb ik nodig en is het echt nodig om een treinpas te kopen?

Hoi Janneke,
om met de reispas te beginnen; dat hangt sterk af van je route. Ga je lange afstanden met de trein afleggen, dan is het vaak wel voordeliger om een reispas aan te schaffen. Welke variant hangt er van af van waar de ‘dure’ ritten dan in je schema zitten.
Kies je ervoor om de lange afstanden met de wat langzamere, maar goedkopere busaf te leggen, dan wordt het weer een heel ander verhaal.

Als je van hiken en natuur houdt, dan is Kamikochimisschien wel leuk om te bezoeken.
Hierstaat een heel overzicht met allerlei voorbeelden waar je kunt hiken in Japan. Let alleen wel op aanvullend advies bij de plekken, zo staat mount Aso hier ook tussen met een melding dat er een no-go zone rond de krater is ingesteld vanwege verhoogde vulkanische activiteit.

Maar ook in de steden zijn leuke wandelingen te maken. Een klassieker is natuurlijk de wandeling bij Fushimi Inari Taisha in Kyoto.
Recent kwam ik ook achter het bestaan van de Kyoto Trail, een wandeling rondom Kyoto, van totaal 110 kilometer. Meer info hier(de 2e wandeling, maar de anderen zijn natuurlijk ook leuk).

Wauw thanks voor je antwoord! Hele fijne tips! Ik ga volgende week een route maken. Ik wist niet dat je ook veel met de bus kunt doen. Dat gaat wel geld besparen. Ik denk dat ik het dan wil combineren bus en trein. In 4 weken kan ik dan veel zien toch? Wat zal je gemiddeld kwijt zijn daar? Rond de 700 euro per week( hotels,hostels, vervoers, excursies, eten en drinken)?