Week Hokkaido of week Japanse alpen (juni 2016)?

Dag allemaal,

Wij zijn koppel (30+) die in juni voor 16 dagen naar Japan gaan. We houden erg van combinatie natuur (wandelen) en cultuur. Nu twijfelen we heel erg of we onze reis (1e x Japan) gaan tweedelen in week Hokkaido en week Tokyo/Kyoto of juist alleen op het centrale eiland blijven en dan in combinatie met de Japanse alpen. Hebben jullie pro/cons voor Hokkaido ipv Japanse Alpen?

alvast bedankt!

Hoi Daphne,
voor wandelen en cultuur kun je denk ik overal in Japan wel goed terecht.
Ik ben zelf nog nooit op Hokkaido geweest, dus kan je daar geen ervaringen over meegeven.
Wel is het een behoorlijk stuk reizen, wat met trein of vliegtuig een stuk van je beschikbare reistijd opslokt. Aangezien je ook iets meer dan twee weken hebt, lijkt het mij (persoonlijk) zonde om dan hele stukken te gaan reizen in het land.
Het centrale eiland is dan praktischer omdat je de reistijden beperkt. Op deze pagina is meer informatie te vinden over mogelijkheden om te hiken in Japan.

Succes!

Ik ben dan wel diverse malen op Hokkaido geweest, een van m’n favoriete delen van Japan, maar ben nou niet zo’n wandelaar dat ik op grond daarvan een voorkeur zou kunnen uitspreken. Voor een eerste reis is het dan inderdaad wellicht praktischer om op het hoofdeiland te blijven. Waar je ook in Japan zit: de natuur is nooit heel ver weg.