Hallo!
Ik ga eind oktober naar zuid oost azie.
Eerst 3 weken thailand, daarna 5 weken indonesie en tenslottz nog 3 weken myanmar.
Ik heb opgezocht en met de huisarts gesproken en ik weet niet wat ik moet doen met het vaccin voor japanse encefalitis en hondsdolheid…
Nemen of niet nemen? Het zijn dure vaccins daarom…
Bedankt!!
Ja, wel doen . Je gaat naar ZO Azie , en kijk dan niet op een paar euri , rabies komt voor op Bali en ik dacht ook in Thailand
En zeker dat vaccin tegen encefalitus is belangrijk , ziek worden omdat je die vacinatie’s niet hebt genomen is duurder.
Niet op bezuinigen zoals Paulana al zegt: het bedrag voor de vaccinaties is maar klein t.o.v. de kosten van je reis en “better safe than sorry” zoals de Engelsen zeggen. Heb me begin dit jaar ook in laten enten tegen hondsdolheid voordat ik naar Indonesië ging.
Ja en vooral encefalitus tegen hersenvlies ontsteking, tekens zie je niet snel -die kleine rotinsecten die in struiken en gras voorkomen, je hoeft het ook lang niet te merken , totdat …laat je ajb niet weerhouden door die extra euri, en rabies is ook levensgevaarlijk als je gebeten wordt door een besmette hond- aap- vleermuis enz enz.