Vaccinaties voor strandreis in Kenia

Hey,

Ik heb eens een vraagje.
mijn vriend en ik vertrekken volgende week zondag op reis naar Kenia. We gaan daar gewoon een standvakantie tegemoet in een hotelketen. We zouden wel eens naar het stadje gaan maar veel meer zijn we niet van plan. pilletjes voor malaria hebben we reeds besteld. maar voor de vaccinaties ben ik te laat, anders moet ik naar Brussel of Antwerpen. Is het belangrijk om die vaccinaties te nemen ( hepatitis a en b en tetanus) Het gaat tenslotte om een strandvakantie.

tips om toch nog een vaccinatie te kunnen krijgen welkom of bevestiging om ze al dan niet te laten zetten.

Groetjes Tessa

http://www.kenyabrussels.com/index.php?menu=2&leftmenu=46&page=57

Are any vaccinations compulsory?
No vaccinations are compulsory, with one exception: travellers over one year old arriving from Central & Western African or Central & Latin American countries where yellow fever is still endemic, must get a yellow fever vaccination. Taking malaria prophylactics is advisable, according to medical advice.

FF DTP halen kan geen kwaad, voor als je met je voet in een scherpe schelp trapt of je knie stoot tegen de bar in het zwembad.

goeie reis

Het is altijd verstandiger om ze te halen, maar niet noodzakelijk. Ik zelf ben namelijk als de dood voor naalden (val al flauw als ik er een zie), dus ik heb ze niet gehaald en ben in het laatste 1,5 jaar al drie in kenia geweest. Nog steeds gezond.

Maar dat is ieder zijn eigen keus

Heel erg bedankt voor de reacties, Ik ben al wat meer gerust.
Hopelijk worden we niet ziek :slight_smile: