Wij willen graag in februari/maart 2011 met onze kinderen (dan 4,5 en 3 jaar) naar Kenia. Puur voor strandvakantie met wellicht een enkele excursie.
Graag zou ik ervaringen van mensen op dit forum willen horen.
Als het uitsluitend om een strandvakantie is, zou ik nog eens goed nadenken. Februari/maart zijn de heetste maanden en vergeet niet dat je je dan in de tropen bevindt. Dat betekent dat je vaccinaties nodig hebt èn een malariaprofylaxe dient te slitten. Voor een gezonde (jonge) volwassene doorgaans geen probleem, maar voor kleinere kinderen ,
zou ik dan niet zomaar doen gezien de bijwerkingen.
Niet uitsluitend negatief bedoeld hoor, Kenia is een prachtig land met schitterende stranden, maar je kunt niet op je handdoekje in het zand gaan zitten langs de vloedlijn en je kindjes in het water laten spelen. Er is veel rif, waaraan zij (en jij) zich behoorlijk kunnen bezeren, ook al dragen ze waterschoentjes.
Uiteraard zijn er in de verschillende resorts genoeg zwembaden voor jong en oud en meestal is er ook wel een animatieteam, maar om daarvoor dan zo’n lange vliegreis te maken…
Laat je eerst nog maar eens goed voorlichten.
Korte excursies zijn wel mogelijk, b.v. naar Haller Park. Daar kunnen ze kennismaken met grote schildpadden en giraffes.
Succes!
Diani:vak02:
Bedankt voor je/uw snelle reactie!
Fijn dat er forums als deze zijn…
De eerste keer dat mijn kinderen naar Kenia gingen was de oudste bijna 5.5 en de toen jongste was net 3 dagen 3. Het enige vervelende vond ik de lange vliegreis. Het personeel op resorts is erg op kinderen gericht, er is altijd wel wat te eten bij de bufetten voor ze en de verschillende zwembaden doen het altijd erg goed. We hebben bijna geen gebruik van het strand gemaakt omdat de jongste bang voor de kleine witte krabbetjes was.
We hebben zelfs gewoon safaries met ze gemaakt. Wel prive safaries zodat andere niet “lastig gevallen” zouden worden door hun. We zijn begonnen met een dagje Shimba Hills en toen dat goed uitpakte hebben we 3 dagen Tsavo East en West geboekt. Verder hebben we ook Haller Park gedaan. Vooral het voeren van de giraffes was het einde.
Overigens zijn we de laatste week van oktober en de eerste week van november met ze geweest. We hebben de kinderen gewoon laten inenten omdat dit tijdens latere reizen ook makkelijk en noodzakelijk is.
Ben het niet met Diani eens.
Mijn kinderen vinden en vonden het altijd fantastisch.
Wij hebben geen injecties gehaald (alleen DTP herhaald) en nemen geen malaria rommel (zie eerdere posts)
Genoeg foto’s en reisverslagen op mijn site :d
ZEKER DOEN
Kenyanen zijn heel erg PRO kids.
Je mag altijd bij ons langskomen en zelf naar mijn kinderen luisteren .
Groet
http://www.wereldwijzer.nl/78054-albums3168-picture21083.html
Ik snap niet hoe je hier plaatjes in krijgt, kijk even op mijn profiel in de albums
Wij zijn afgelopen januari geweest met de jongens, de oudste 5 en de jongste 1 jaar.
Hebben eerst een dag of 5 uitgerust aan het strand. Vandaar uit een privé safari van 5 dagen en daarna weer naar het strandhotel terug. Ging uitstekend.
Vooral de privésafari was erg prettig met de kinderen.
Malaria medicatie was bij de jongste soms vervelend.
De mensen in de hotels en overal waar je komt zijn dol op kinderen dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.
Wij gaan aankomende januari weer terug.
Dag allemaal,
Wij zouden begin 2015 naar Kenia willen gaan met ons zoontje (dan 15 maand oud).
Vandaag start onze zoektocht naar waarmee we allemaal rekening moeten houden.
Ons voornemen is om iets van het land te zien, maar natuurlijk op een ander ritme dan wanneer we dit met ons twee zouden doen.
In eerste instantie, is dit te doen?
En zo ja, kunnen jullie ons tips geven over wat wel/niet doen met zo’n kleintje, info rond medicatie en mogelijke bijwerkingen, info rond gezondheid en veiligheid, evt. goede verblijfsadressen…?
Wees gerust, ik zoek ook op andere manieren naar info
maar ervaringen van mensen die het al gedaan hebben, zijn zeker welkom!
Alvast hartelijk dank bij voorbaat,
Chris
![]()
Kijk eens op mijn blog. Er zit een zoekfunctie bij om specifiek te zoeken naar iets wat je weten wilt.
UIteraard zit hier op WW ook een zoekfunctie.
- ivm. malaria : draad 1 , draad 2 draad 3 )
- ivm Logies : niet ver van Nairobi : draad
- ivm safari : draad
etc etc
ALs je speciefieke vragen hebt : shoot.