Zoals de titel al zegt, zijn we aan het oriënteren waar we een leuke verre reis kunnen maken met de kleine. Wat raad je aan en waarom? Wij willen geen Azië omdat we daar al meerdere keren zijn geweest, dit geldt ook voor Nieuw-Zeeland.
wij dachten aan o.a. Cuba/afrika/CostaRica. Ook evt Amerika maar we zijn niet echt om. We vinden het leuk om een land te bezoeken die niet iedereen gauw zou doen vandaar Amerikatwijfels. Waar moeten we absoluut heen?? We willen pas in 2015 gaan (tussen februari 2015 en de zomer, afhankelijk van de goede reistijd land en budget) de kleine is dan rond 1,5 jaar.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen!!
Wat dacht je van Kenia? Ik woon hier met mijn dochtertje van 1 jaar en 5 maanden en mijn keniaanse man aan de zuidkust van Mombasa. Je kan hier heerlijk van het strand genieten, lokale uitstapjes maken (ik kan je het local life wel laten zien) en natuurlijk ook op excursie (duiken, snorkelen, cultureel) en op safari. Ik ben zelf nog in februari op safari geweest met de kleine en ze vond het helemaal geweldig! Bij elk dier hing ze ongeveer uit het raam of het dak en gierde het uit van het lachen.
De mensen in Kenia zijn echt geweldig! Super vriendelijk, gastvrij, altijd een grote glimlach. Ook heerst hier nog de echte hakuna matata mentaliteit. Van een vakantie in Kenia ga je echt geen spijt krijgen!
Het enige waar je even rekening mee moet houden in Kenia is malaria. Zelf kies je er misschien voor anti-malariamiddelen te nemen, maar wat doe je met de kleine? (Ik weet eigenlijk niet eens of ze die hebben voor de kleine). Maar het zijn in ieder geval voor een volwassene al behoorlijk pittige pillen met behoorlijk pittige mogelijke bijwerkingen. Wij nemen zelf niets en hebben ook al een paar keer malaria gehad (ook de kleine). Maar dit kan eigenlijk heel snel en goed behandeld worden. 3 dagen pillen (kind siroop) of 5 dagen injectie halen en klaar. Ik zou jullie in ieder geval qua periode ontzettend aanraden om dan in februari te gaan. Je zit dan in de droogste periode van het jaar in Kenia, wat betekent dat er eigenlijk geen of heel weinig muggen zijn (muggen zijn de overdragers van de malariaparasiet). In maart valt soms al een bui (voornamelijk eind maart) en april/mei is het regenseizoen. Al moet ik zeggen dat we nu nog maar een paar echte regendagen gehad hebben, ook hier vind klimaatverandering plaats.
Mocht ik je enthousiast gemaakt hebben, neem dan gerust contact op voor meer informatie en evt hulp bij safari/accommodatie/excursie. Heb zelf dus sl een paar keer safari gedaan en erg goede ervaringen met een lokaal kantoor, dus kan je daarmee in contact brengen als je dat zou willen!