Gezocht: leuke bijzondere vakantie met peuter en kleuter

Hoi hoi,
Wij hebben een peuter en kleuter en we zijn ons nu vast aan het oriënteren voor onze vakantie volgend jaar.
De kids zijn dan 3,5 en 5,5.
Hebben jullie leuke bestemmingen búíten Europa? Wat zowel kindervriendelijk is als interessant voor ons (mooie natuur, cultureel bijzonder of op een andere manier bijzonder?)
Alvast bedankt!

We willen tevens 3 à 4 weken weg…

Kenia of Tanzania? Al zijn ze voor een safari misschien net wat jong. Van de andere kant, als je tijd genoeg hebt en een rustig tempo kan aanhouden scheelt dat weer.

Via Wereldwijzer app

1 like

Je zou op een reisforum toch meer dan 1 tipje verwachten… :beef:

Thailand is het ideale land voor een avontuurlijke rondreis voor gezinnen met kinderen in alle leeftijden. Het is veilig, afwisselend, betaalbaar en bijna altijd heerlijk weer.
Buiten de vele tempels en natuurparken,kan je bevoorbeeld ook een bezoekje brengen aan een plaatselijke dierentuin of een pretpark.

Ik heb deze post helemaal gemist, maar zou jullie natuurlijk ook Kenia van harte aanbevelen! Ik woon hier aan de zuidkust en ben met mijn kleine van toen anderhalf ook op safari geweest, en ze vond het geweldig! Onze chauffeur Mike van een lokaal reisbureautje paste zich volledig aan aan de kleine, wat echt super was! Hij had in de landrover zelfs een bedje voor de kleine gemaakt met het matrasje dat we zelf voor haar meehadden (ivm een nacht in de homevillage van mijn man de nacht ervoor)

Verder is een bezoek aan Hallerpark voor kinderen ook erg leuk, een (half) dagje Shimba Hills, het strand, een bezoekje aan het geboortedorp van mn man voor een echte local experience (waar de kinderen heerlijk kunnen spelen met de keniaanse kindjes), enz enz

Natuurlijk kan je altijd contact opnemen als Kenia je interesse heeft!

Groetjes Marriette
www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Heb je de website http://www.verrereizenmetkinderen.nl/ al eens bekeken? Wellicht een bron van inspiratie…

Op het forum zitten vooral ouders die zelf hun reis boeken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Zuid Afrika is ook een goede bestemming. Je kunt er je reis helemaal laten opmaken door een Nederlandse die er al jaren woont zie
http:/ /www.gunstigzuidafrika.com
Groetjes, Pardede

Via Wereldwijzer app

Hoi!

Ik denk dat Casa Lena (Curahuasi, Peru - vliegen op Cusco) een ideale bestelling zou kunnen zijn voor jullie. Het kleuterproject Oye Lena maakt immers deel uit van Casa Lena. Dit is project dat in de namiddag kleuteronderwijs aan biedt aan arme kindjes in de streek. Wij van Casa Lena bieden gratis onderdak aan, aan het project. Kinderen van toeristen die Casa Lena bezoeken zijn welkom om mee te doen met de activiteiten en mogen heel de dag gebruik maken van de speeltuin. We hebben ook andere sportfaciliteiten en een kleine boerderij (kippen, konijnen, varkens, paarden,…), waar de kinderen ook van kunnen genieten! We bieden een veilige basis om van daaruit mooie trips te organiseren. Zelf heb ik een dochtertje van een jaar, mijn schoonzus en haar twee kindjes uit Noorwegen (2 en 5 jaar) zijn hier nu ook enkele maanden.

Meer informatie vind je op onze website! casalenaperu.com

groetjes,
Stefanie
Casa Lena - B&B - camping - tours

Al eens aan Namibië gedacht ? Op een gezapig tempo wel te verstaan.
Een heerlijke mix van prachtige natuur, cultuur en wildlife.

Ideaal voor een kleuter van 5,5. Een peuter van 3,5 is nog wel wat jong om een lange gamedrive (stilzitten !) te doen, maar toch zijn er al een pak activiteiten mogelijk.

Waarom Namibië met kids ?

  • Geen jetlag
  • Veilig land, mits inachtneming van de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen
  • Van mei t/m september wintert het in Namibië : heerlijk warm overdag, maar ’s avonds koelt het flink af (slaapt lekker ‘s nachts).
  • Goede gezondheidszorg, je weet maar nooit
  • ‘Herkenbare’ keuken van goede kwaliteit
  • Overwegend kleinschalige accommodaties. O.m. guestfarms met familiekamers zijn erg in trek bij families met jonge kinderen
  • In Namibië wordt helder en verstaanbaar Afrikaans gesproken. (Voertaal is Engels, maar Afrikaans is de grootste taal) “Hoe gaan dit met jou ?” begrijpen de kids ook :slight_smile:

Nog een leuke website waar jullie wellicht meer inspiratie kunnen opdoen : expeditie kroost & co