met een 4jarige naar Kenya...

Hallo,
Ik heb me hier juist aangemeld, dus nog wat op zoek hoe alles hier werkt… Maar eigenlijk heb ik maar één vraagje: zijn er mensen die met kleine kinderen al naar Kenya getrokken zijn? Ik zou er graag naar toe gaan met mijn zoontje van 4j maar zou graag eens van iemand weten wat zoal de dingen zijn waar ik zeker rekening moet mee houden vb ivm malariapillen,…

groetjes.

Inhoudelijk kan ik je niet helpen.

Wel vraag ik mij af waarom je met een 4 jarige naar (oost)Afrika gaat?

Ik heb nog niet zo lang geleden info over malarone gekregen. Tot 40 kilo heb je een junior uitvoering. En de vaccinaties zijn ook anders, zou je moeten navragen (heeft te maken met de vaccinaties die ze kortgeleden nog gehad hebben).
En Martin: Als je kinderen hebt en je gaat ergens naar toe, dan gaan die kinderen meestal mee toch :slight_smile: ?

dat klopt, maar dan zal je jezelf nog de vraag kunnen stellen wat een vier jarig kunt op vakantie zoekt in Kenia?

Kinderen kunnen heel goed mee op vakantie naar Kenia, helemaal geen probleem.
Kenianen zijn over het algemeen gek met kinderen.

Backpacken met jonge kinderen… ja, dat wordt een ander verhaal natuurlijk.

Waar je even rekening mee moet houden is dat door het verschil in eten en klimaat kleine maagjes wel eens onverdraagzaam kunnen reageren, neem daar dus norrit of een ander middel voor mee.

Je kan ook gewoon met kinderen op safari, de minimum leeftijd is, zeg, 2 jaar? Een extra bedje in een lodge is meestal gratis tot een jaar of 5.

Hoi,

Ook wij gaan naar Kenia en de jongste is 8 jaar. Ik denk dat onze kinderen, hoe jong ook, veel van deze reizen kunnen leren. Dat het niet zo vanzelfsprekend is dat we het zo goed hebben bijvoorbeeld. Dat ze leren respect te hebben voor andere culturen en religies etc.
Wij zijn erg multicultureel ingesteld en dat werpt zijn vruchten echt af bij onze kinderen. De oudste is inmiddels bijna 20 en we hebben er 5.
Wel heb ik me ook afgevraagd of het goed is om mijn kinderen verplicht malariatabletten en spuiten te moeten geven. Dat ze dat moeten omdat wij naar Kenia willen bedoel ik. In dat opzicht heb ik wel erg getwijfeld.

Als je op het forum terugleest zie je dat er veel mensen met kinderen daar jaarlijks heengaan. Fijne vakantie!!!

:zon02::zon02::zon02:

Een kind van 8 of een kind van 4 dat scheelt de helft.

Wat ik nog weet toen ik 4 jaar was, is zeer beperkt.
Mijn bescheiden mening is in ieder geval dat een kind van 4 jaar, op de camping in een zwembadje zich beter thuis voelt dan in een derde wereld land.

Wat kun jij goed rekenen!! Grapje. Misschien heb je gelijk. Ik weet het niet. Heb wel mijn kinderen altijd mee op vakantie genomen maar dit is de eerste keer dat we naar een land gaat wat zo afwijkt van onze gewoonten.
Ik heb dus nog geen ervaring met Afrika maar Kenya en Mwende bijvoorbeeld wel. Jij?

Groetjes :vak01:

Heb geen ervaring met kinderen.

Maar heb wel ervaring in reizen in afrika en mocht ik kinderen mogen krijgen, dan gaan die zeker niet naar Afrika voordat ze van de lagere school zijn. (terwel iets eerder wel zal kunnen, maar ik het nut daarvan niet in zie)

Mag ik vragen waarom niet?

Omdat een kind van 4 daar, in mijn optiek, niets te zoeken heeft.

Weet wel dat dit een mening van mij betreft en waar je het uiteraard niet mee eens hoeft te zijn…

Waarom ik er met mijn zoontje naartoe wil? Simpel hoor, om zijn papa te zien. Om een heel lang verhaal kort te maken…

En ja, Kenya heeft zoveel te bieden (ben er zelf 9 maanden geweest) en wil hem dat ook van jongsaf meegeven. Maar idd brengt dat ook wel vragen met zich mee (gezondheid, eten,…) en had ik graag eens geweten of iemand er met een kleintje al naartoe geweest is… Mss wacht ik ook wel nog efkes tot hij wat ouder is als ik alles goed overwogen heb. Maar daarom stelde ik hier ook de vraag hé :wink:

Zou je het nut er dan wel van inzien om je kinderen mee te neemen naar Spanje of Italie?
De resorts, voorzieningen etc. zijn hetzelfde, het is maar net welke kant je wil bezoeken van Kenia.

Het nut kan zijn dat je kinderen op vakantie in Kenia niet de hele dag voor de tv blijven hangen.
Ze kunnen leren hoe het op andere scholen gaat, komen met andere culturen in aanraking komen (een masai in een hotel is best indrukwekkend voor een kind).
Ga je het hotel uit, of op het strand, spelen ze met andere kinderen, die al net zo nieuwsgierig zijn.

Naar de camping kan altijd nog, bvb als je met pensioen bent :vak02:

@ claire, helemaal duidelijk. Opa is uiteraard ook een goede reden :slight_smile:

@ Kenia, ik denk dat we elkaar wel begrijpen.

@ Sjaak: Je komt waarschijnlijk op plaatsen in Afrika waar de doorsnee toerist niet komt, in dat perspectief heb je geleik, daar stel ik m’n kinderen ook niet aan bloot. We begrijpen elkaar wel.

@ Claire: Informeer bij de GGD over faccinaties en malariatabletten. Neem uit voorzorg een middel mee tegen maagproblemen, maagproblemen zijn bijna standaard door het klimaatverschil en verschil in eten.
Moet je veel reizen in Kenia, of komt vader bvb naar een hotel aan de kust?

1 like

Ha Claire, wij gaan ook de vader van mijn zoon opzoeken. Ik heb er zelf ook een tijd gewoond. Mijn zoon is wél veel ouder :slight_smile:
Waar ga jij naar toe?

En Sjaak, ik denk dat backpacken en rondtrekken met een kind heel wat anders is, misschien inderdaad minder verstandig met een jong kind. Maar je kan best met de bus en de locals en je hoeft niet in een resort als je een kind hebt.

Hallo

Mijn jongste was 2 toen we voor het eerst naar Kenya teruggingen.
Kan prima.

Gewoon je verstand gebruiken.

Kenyanen zijn bovendien GEL op kinderen en hun kinderen zijn vaak veel beter opgevoed dan onze …

DOEN !!!

GEL = GEK maar dat snapte je hoop ik al

Toen mijn middelste voor het eerst naar Kenya ging was hij 3 dagen voor vertrek 3 geworden. De vlucht van 9uur ging goed (we hadden gelukkig een nachtvlucht en mijn kinderen slapen dan net als thuis). Onze oudste was net 6. Het eten was geen enkel probleem en inderdaad Kenianen zijn gek op kinderen.

We hebben eerst een safari naar Shimba Hills gemaakt en toen dat lukte hebben we een safari van 3 dagen naar Tsavo East en West gemaakt. Wel hadden we een busje voor alleen ons gezin gehuurd zodat ze gewoon zichzelf konden zijn en ze niemand anders tot last waren.

Tot op de dag van vandaag hebben de kinderen het nog over de safaries en de wilde dieren. Ik ben van mening dat het geen kwaad kan als een kind iets van de wereld ziet en meekrijgt dat het niet vanzelfsprekend is hoe wij leven.

1 like