Wij zijn zelf bezig een resort op te zetten in Sondu (niet ver van Kisumu).
Daar zijn mensen intern die zelf ook kinderen van die leeftijd hebben.
Verder is er een kleuterschool op het terrein.
De maaltijden die we serveren zijn Europees te noemen.
Als je wilt kun je invloed hebben op wat je eet.
Onze huizen zijn gemaakt voor twee volwassenen en er kan een bed bijgezet worden.
Medisch zijn er niet zo veel problemen te verwachten en als er wat is
zijn er artsen en ziekenhuizen en medicijnen is al helemaal geen probleem.
Voor een korte periode is een middel tegen malaria wel goed.
De GGD weet er alles van.
Wij zijn al zo’n 14x op vakantie naar Afrika geweest en vinden het helemaal niks om met een kind daar naar toe te reizen, zeker niet met een kind van 4 jaar. Het is een hele lange reis en als zo’n jong kind al die vacinaties en medicijnen te laten innemen omdat de ouders zo graag naar Afrika op vakantie gaan. Vind het erg egoistisch. Zo’n kind heeft er helemaal niets aan. In vele parken hebben kinderen geen toegang. Als voorbeeld had ik zo’n discussie op mijn duikclub. Kinderen kregen lariam omdat dat zo makelijk was, hoefde maar 1x per week ingenomen te worden. Ik stond versteld, wist niet dat larium nog verstrekt wordt. Eens maar nooit meer ingenomen jaren geleden en zeker niet meer als duiker.
Wij zijn al 24 keer naar Kenya en andere landen geweest en vinden het SUPER. De kinderen ook, ze kunnen niet wachten to het 24 juni is, dan vertrekken we weer voor 6 weken.
ZO zie je dat ervaringen en smaken verschillen, het ligt eraan wat je wil gaan doen. Ze van hot naar her sjouwen met openbaar vervoer en volproppen met ‘‘preventieve’’ medicijnen is idd niet erg kindvriendelijk.
Maar de ervaringen ze opdoen als je in een gewoon huurhuis gewone dingen doet, zijn van onschatbare waarde !
Mijn kinderen zijn tevreden met veel minder dan hun verwende leeftijdgenootjes die niet weten wat het is om echt arm te zijn.