Wij hebben eigenlijk nooit vaccinaties gehaald voor we op vakantie gingen,maar als we de 6 daagse MUNDO MAYA willen doen lijkt het ons het beste om het toch wel te doen.
Kan iemand me vertellen uit eigen ervaring welke vaccinatie je dan haalt en of je ook beter malariatabletten kan slikken.
Ik ben eigenlijk niet zo van de pillen slikken enz maar met zon tocht kom je er denk ik niet onderuit(dat beslis je natuurlijk zelf maar je hebt minder risico iets op te lopen) Ikzelf twijfel daarom een beetje om zon rondtocht te doen en mijn man die ook niet zo van pillen slikken enz is ,zegt dan doen we dat toch maar.
bedankt voor reacties
groetjes Fransje
Hoi,
Ligt eraan waar de Mundo Maya langs gaat. Wij zijn net terug uit Mexico en ons werd aangeraden door de GGD om Paludrine te slikken. Dus gedaan, zonder bijzonderheden. Het wordt aangeraden om ze te slikken als je in de buurt komt van Palenque en de grens van Guatamala.
Gr. Sanne
Zes dagen is vrij kort en dat verkleint het risico op malaria. Ik heb het vermoeden dat je in hotels gaat logeren met airco? Dan zal je op de kamer al geen last hebben van muggen 's nachts. En anders kan je een geïmpregneerd muskietennet gebruiken. Ook kan je preventief een goede insektenwerende spray of stick gebruiken (met DEET bvb) en lange mouwen/broek in de avonduren (schemering=muggentijd) aantrekken. Die malariapillen (Paludrine, Nivaquine, Lariam, Malarone, …) zijn trouwens ook slechts preventief en garanderen geen 100% veiligheid. Sommigen hebben nevenwerkingen of een erg hoog prijskaartje.
Aan jou om de keuze te maken.
Indien je beslist om ze toch te kopen, kan je eventueel eens kijken onderaan dit forum op de reismarkt, waar restanten worden aangeboden aan verminderde prijs http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=178
Wat betreft vaccinaties; sommigen blijven 10 jaar of een heel leven geldig. Check dus welke prikjes je al hebt gehad. Degenen die je nog niet hebt gehad, zijn ook hier of in niet tropische vacantiebestemmingen nuttig (bvb Turkije, Tunesië, oostblok landen, …). Een DTP (Difterie-Tetanus-Polio) en Hepatitis A vaccinnatie worden aangeraden.
Het lijstje van tropische ziekten is erg lang, maar je moet een beetje redelijk blijven en vooral de tijdsduur, de soort van activiteiten en je manier van reizen in beschouwing nemen vooraleer je beslist welke vaccins je gaat nemen.