Vaccinatie Cook Islands

Hoi allemaal,

Wij gaan deze winter naar Nieuw Zeeland en willen misschien ook een paar dagen naar de Cook Islands. Nou worden op sommige sites vaccinaties aanbevolen en op andere niet. Zijn er hier mensen naar de Cook Islands geweest zonder zich te laten vaccineren? De DTP inenting heb ik een paar jaar geleden nog gehad maar Hepatitis niet. Hier kreeg ik de laatste keer namelijk erg veel last van, heb wekenlang pijn in m’n arm gehad. Ik vraag me dus af of het echt nodig is.

Groeten,

Marit.

Ik ben op de Cook Islands geweest maar ik had al mijn “normale” benodigde inentingen al. (DTP, Hepatitis en nog eentje). Sja is het wel of niet nodig…het is gewoon een normaal “schoon” eiland dus niks mis mee maar waarom toch maar niet gewoon inenten? Inenten is nooit verkeerd.

Toen ik in 2005/2006 naar de CI ging, werd de Hepetitus A vaccinatie ook gewoon nog vergoed. Een jaar later heb ik mijn tweede spuit gehad en nu ben ik ingeënt “voor het leven”. Tja, handig, want ik reis nog steeds naar gebieden waar het voorkomt.

Pas ook even goed op met Dengue, neem een goede tropische deet mee, onze Hollandse is niet sterk genoeg voor de muggen daar (daar lachen ze om :evil:).