V/a 30 juni QinDao 3 weken rondreizen

Ik wil graag jullie hulp inroepen!

a.s. 30 juni ga ik naar China, ik zou hier in QinDao een stage gaan lopen in een chinees ziekenhuis (acupunctuur) maar hier zijn we niet meer welkom i.v.m. de Mexicaanse griep… Nu kan ik mijn reis niet annuleren omdat dit blijkbaar geen geldige reden is… Het komt er dus op neer dat ik of mijn geld kwijt ben, of probeer het beste ervan te maken en daar in mijn eentje rond ga reizen. Ik ga via HongKong naar QinDao, en 21 juni ga heb ik weer een vlucht vanuit QinDao naar HongKong, om vervolgens naar Bangkok te gaan en hier verder te reizen met mijn vriend. De rest is dus geregeld.

Maar omdat ik in Qindao dus geen Hotel, vervoer, helemaal nog niks geregeld heb, weet ik niet wat ik er kan gaan doen! Ik zou stage gaan lopen maarja die gaat dus niet door… Geen idee of ik daar goed kan reizen (als vrouw alleen), en heb me ook nog niet echt verdiept in de bezienswaardigheden want ik dacht; daar kan ik toch niet heen, want ik heb stage…

Mijn vraag is dus; kunnen jullie mij helpen met tips en trucs om daar te gaan rondreizen? Misschien is er wel iemand die met me mee wil?!

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!

Groetjes Sabine

Hoi Sabine.

Mijn ervaring in China is dat je een maand van tevoren nog ruim op tijd bent met het boeken van hotels of hostels. het is dan wel zomer, dus drukker, dus misschien moet je het niet op de laatste paar dagen aan laten komen. Al enig idee waar je heen wilt? Ik ben nu aan het werk in China tot en met ongeveer 20 juni, en wil daarna ook nog een paar weken rondreizen. En ik zoek nog een reisgenoot. Dus als je interesse hebt, laat even een privebericht achter!

Mijn ervaring met in de zomer rondreizen in China, is dat er altijd nog wel een hostel is met plaats, ook als je op de dag zelf nog een slaapplaats zoekt. Speel je liever wat safer, dan is er via Hostelworld van te voren altijd wel wat te vinden. Voor de echte trekpleisters boekte ik soms een of twee dagen vooruit en dan was er nog keuze ook. :slight_smile:

Hallo,

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik het toch kon annuleren uit coulance overwegingen, dus ik ga niet meer naar China… Ben toch ook wel opgelucht omdat het niet echt mijn bedoeling was daar alleen te gaan reizen… toch heel erg bedankt voor de tips, opmerkingen en mailtjes!

Degene die naar China gaan: heel veel plezier!

Groetjes Sabine