Uyuni naar foz over Corumba(Bolivie) of Salta(Argentinie)

Hey,

In Juli-Augustus plannen wij een trip van 5.5 week van Lima naar Rio. Tot de zoutvlakten van Uyuni is alles reeds goed gepland, maar van daaruit moeten we in Foz d’Iguazu geraken. Ik heb al gelezen dat je bv via Salta-Argentinie kan reizen, en dat dit heel mooi is. Ofwel via Curumba en Campo Grande en dan de Pantanal bezoeken.

Is er iemand die een van deze routes al heeft gedaan en ons iets kan aanraden? Welke is de kortste/mooiste route? Welke tussenstops zijn de moeite waard? Is het veel tijdverlies om terug via Bolivie naar Campo Grande te reizen en is dit de moeite waard?

Alvast heel erg bedankt!!!

heb beide routes diverse malen gedaan en ik zou de santa cruz, corumba etc route kiezen.

Je kan een 3-daagse excursie maken vanuit Uyuni tot in San Pedro de Atacama (Chili).De landschappen zijn overweldigend op die route.Soms zelfs buitenaards.
In San Pedro kan je met een mountainbike de Valle de la Luna doen en ook een excursie naar de tatio-geisers,3de grootste geisergebied vd wereld.
Vanuit San Pedro zijn er rechtstreekse bussen(o.a.Andesmar) naar Salta,mijn favoriete Argentijnse provinice.

Alvast goeie reis en laat ons s weten wat je uiteindelijk zal doen.:slight_smile:

Bart

Aangezien ze al een Uyuni tour gaan doen zien ze al geisers en landschappen op die route die nóg indrukwekkender zijn dan de omgeving van San P de A.
Ook allemaal erg mooi en zeker de moeite waard daar niet van maar aangezien ze maar een paar weken hebben moet er gesneden worden in de route. Salta is inderdaad ook een prachtig gebied maar de route naar Foz is 3x niks. Tja dat vind ik dan… :chin:

Ik heb beide routes gedaan. Bij de route langs Salta heb ik verder niet veel stops gemaakt (ik was op de terugreis, dus kwam vanuit zuid Brazlië). Salta zelf is wel een mooie stad in een mooie omgeving. Maar ik zou voor de Pantanal route gaan. Dan ga je via Sucre naar Santa Cruz. En daar met de trein (ook wel bijzonder) in 19 uur tot de grens met Brazlië, dan vanuit Corumba naar de Pantanal en dan via Bonito naar Iguazu.