Uyuni, Inca Trail Of Galapagos?

Hallo, wij willen eind october voor (helaas maar) 16 dagen naar zuid amerika.
We zijn bepaald geen back-packers, maar u kent het misschien wel, eigen zaak weinig tijd etc
We willen in die tijd natuurlijk alles tegelijk zien, maar dat zal helaas niet gaan.
Drie dingen wilden we zeker doen, het zoutmeer van Bolivia eo, de inca trail en de galapagos eilanden.
Nu hebben we ons, door een reisorganisatie, al duidelijk laten maken dat dat absoluut niet past in 2 weken.
Zeker ook ivm met de hoogte is ons aangeraden eerst een beetje te aclimatiseren alvorens echt te starten.
Vorig jaar hebben we brazilie ook op een zelfde manier gedaan. Drie dagen Foz, daarna met vliegtuig naar Manaus en vandaar met vliegtuig nog even paar dagen relaxen aan de kust. Is dit in Peru/Bolivia niet mogelijk?
Zo niet zullen we moeten kiezen welke van de drie onderdelen (uyuni, inca trail, galapagos) af zal moeten vallen…
Nu zouden we graag van jullie horen(mensen die alle drie gedaan hebben) wat de minst leuke/mooie is…

(persoonlijk lees ik de meest negatieve dingen over de inca trail die te commercieel zou zijn…, maar aan de andere kant lees je ook wat negatieve berichtjes over Bolivia ivm de veiligheid op dit moment in dit land door de politiek situatie en het nadeel van de galapagos eilanden schijnt de (te) hoge temperatuur te zijn en natuurlijk het risico op zeeziekte op de boot…)

wie heeft raad?

Ik kan me het al helemaal voorstellen… galapagos, bolivia en peru… en eigenwijs als ik ben, ben jij het ook… natuurlijk wil je 3 in 1 :wink:
Realistisch gezien: peru incatrail laten we zeggen kost je 1 week, bolivia idem en galapagos ook, want je zal waarschijnlijk via ecuador een bootje op moeten.

Ikzelf ben met mijn zuidamerikaanse plannen op TrekAmerica terecht gekomen. Leuk om je een beeld te geven. Ga vervolgens nogmaals naar een reisbureau; eentje die echt met je meedenkt! Maar reken toch op 3 weken, maar dan heb je echt iets heel moois meegemaakt!!

http://213.53.128.71/netvacations/(zyzm1sa…=trekadventures

combinatie inca trail en bolivia is in ieder geval mogelijk; zie site

succes
ronald

Hola,

ontzettend jammer dat je niet langer kunt. Maar a.u.b., ga niet rushen. Je kan beter op één plek langer zijn en veel zien dan op veel plekken kort zijn en niets zien.

Nu jouw keuze. Ik ben zelf niet op de Galapagos geweest, heb wel gehoord dat het schitterend moet zijn, maar als je toch moet kiezen, kies dan voor het zoutmeer (onbeschrijvelijk mooi) en de incatrail (unieke ervaring). Dan zou ik beginnen met het zoutmeer. Daar zit je het overgrote deel in de jeep en loop je af en toe, zodat je al beetje kan acclimatiseren. En daarna de incatrail doen, als je beetje gewend bent aan de hoogte.

Stel je vliegt naar La Paz, 2 dagen daar is genoeg, dag om naar Uyuni te gaan met de bus (die ervaring moet je hebben), 1 dag om daar alles te regelen, 4 daagse trip door de zoutvlaktes. Vanaf Uyuni zou je kunnen vliegen naar La Paz (denk ik) en vanaf daar kan je vliegen naar Cusco (zou ong. een dag duren). Dan blijf je een dag in Cusco, waarna je de volgende dag met een 4daagse hike begint. Nog een dag in Cusco om bij te komen en beetje de buurt te verkennen en dan vlieg je vanaf Cusco naar Lima en zie je ook nog beetje van lima (ook 1 dag).

Op deze manier zit je volgens mij precies op 16 dagen. Hou er wel rekening mee dat de Incatrail ontzettend populair is en je snel boekt (als je voor deze combi kiest). Verder zou ik alles niet via één reisbureau regelen, kost alleen maar en zelf regelen is ook erg leuk.

Veel succes en vooral veel plezier!

Ciao,

Ramon