USA in de zomer

Hallo,

Ik ben Eric, 36 jaar (erg jong van geest :slight_smile: ) en ben van plan om in de zomer een maand of twee naar de usa te gaan. Ik ben nog erg flexibel. Ik wil toch voornamelijk het westen zien, maar niks ligt nog vast. Auto/camper/fietsen/groepsreis zijn allemaal mogelijkheden wat mij betreft. Ik ben in mijn eentje en vorm het liefst een groepje van een man of 4 dus dacht ik, laat ik hier eens beginnen. Het belangrijkste voor mij is dat ik gewoon leuke reisgenoten vind, want ook voor mij geldt het aloude probleem dat niemand mee kan/wil door werk of relatie. Deels samen reizen is natuurlijk ook een optie.

Wat mij ook erg leuk lijkt, is fietsen langs de great ocean road en burning man, een groot festival midden in de woestijn. Het is maar een idee.

Als jij plannen hebt die hier op lijken, lijkt het me heel leuk om eens verder te praten.

Ik hoor graag van je,

Gr. Eric

Hoi Eric,

Ik ben zelf ook van plan om vanaf voor zo’n periode naar de usa te gaan.

Ik ben Michelle, (tegen die tijd) 30 en woon in Haarlem. Mijn voorkeur is ook het Westen. San-Fran, California, Parken. Calorado. Mijn idee zou ook zijn via auto, camper,trein reizen en een soort van globale planning maken zodat de dingen die zeker gedaan ‘moeten’ worden op deze planning staan.
Vind zelf dat ik redelijk makkelijk in de omgang ben en voor mij is het ook een groot avontuur, dus wil zeker nog geen dingen afstrepen die ik echt niet wil doen.

Ik heb geen relatie, maar wel vrienden die allemaal gesetteld zijn en daardoor of andere redden niet mee willen voor zo’n periode.

Hoop wat te horen.

Groetjes,
Michelle

Hoi mimi,

Het lijkt mij dus erg leuk om een stuk langs de kust te fietsen. Het stuk onder San Francisco schijnt een van de mooiste wegen ter wereld te zijn. Ben je daar überhaupt in geinteresseerd? Dat zou ik misschien wel pas 1 september willen doen. En ken je het festival burning man? daar wil ik ook heen. Die parken, grand canyon ed wil ik dan daarvoor doen.

Ik hoor het wel.
Eric

Hoi Eric (en Michelle),

Heb je (jullie) al verdere plannen gemaakt, en zo ja, kun je misschien nog een reisgenoot gebruiken? De reis die ik zelf op het oog had (Transmongolie express) is afgelopen week helaas geannuleerd. Gelukkig had ik nog een plan B: Een rondreis door Noord-/West-Amerika. Dat doe ik het liefst individueel met camper of auto, vandaar dat je bericht mij aansprak. Ik ben 32, werkzaam in het onderwijs, en heb vakantie van half juli tot 01 september.

Hoor graag van je/jullie!
Hartelijke groet, Susanne

Hallo mede Amerika-enthousiastelingen,

Zijn jullie er inmiddels plannen gesmeed? Ik zou best een week of 6 kunnen vrijmaken. Ik zoek toffe mensen die geïnteresseerd zijn in een scala van dingen. Fietsen, planes, trains and automobiles … het kan allemaal. Alleen moet een fly-drive reis in mijn ogen behalve avontuurlijk ook een bepaalde cadans hebben, een vibe die de reizigers met elkaar delen.
Voor mij staat een kleine setting, dwz met 1 tot max 3 medereizigers aan het avontuur beginnen voorop. Pretparken zijn low priority, Las vegas ook, natuurparken high priority. En als dat samen kan gaan met sportief recreëren dan is dat heerlijk.

Ik ben een sportieve man van 40, ongebonden en ben buiten natuur geīnteresseerd in historische achtergronden en heb een waslijst een poi’s in mijn achterzak. Burning Man had ik nog nooit van gehoord maar ik herken de aantrekkingskracht.

Hoi Eric,

Naast mijn reactie van 28/04 op jouw post heb ik ook op een eerdere post van Dave gereageerd, hij heeft zijn reis echter uitgesteld en verwees me door naar jou. Ben dus nogmaals benieuwd of jij deze zomer gaat en al plannen gesmeed heb.

Hartelijke groet, Susanne

Hoi allen,

Sorry dat ik wat laat reageer, maar ik zat 5 dagen zonder internet op een meer in thailand, vandaar.
Dave heeft me net voorgesteld om met meerdere mensen bij elkaar te komen om te kijken wat er gezamenlijk mogelijk is en dat lijkt me een goed plan. Omdat ik nu in thailand zit, en dat komt ook omdat er 2 maanden geen reacties op mijn oproep kwamen, moet ik ook even herevalueren. Maar goed, we kunnen altijd even kijken. Ik ben overigens ook leraar geweest, maar dat was geen succes, dus mochten we niet op reis gaan, kunnen jullie me misschien nog de goede kant op sturen. hahaha
Ik hoop dat jullie in de buurt van Amsterdam wonen. Dat zou mij goed uitkomen. Ik vlieg 5 mei terug naar Nederland, dus ik zou vanaf dan kunnen. Ik hoor het wel!

Gr. Eric

Hoi Eric, 50states,

Bedankt voor je/jullie bericht! Dat moet vast een mooie reis geweest zijn in Thailand! Ik heb inmiddels een vliegticket geboekt naar/van San Francisco van 02 t/m 26 augustus. De eerste week wil ik in San Francisco en langs de kust (Highway 1/Big Sur) verbrengen. Van 08 t/m 24 aug ga ik met Green Tortoise de nationale parken langs: http://www.greentortoise.com/adventures/national-parks-grand-canyon-yellowstone.php
Misschien dat je/jullie het leuk vinden een stuk reis mee te pakken? Ik woon niet in de buurt van A’dam, maar dat is geen probleem.

Groetjes Susanne

Hallo allemaal,

Susanne: nog bedankt voor het doorsturen naar het juiste draadje :wink: Uit welk deel van Nederland kom jij eigenlijk?

Ik ben wel geinteresseerd in een nadere kennismaking met jullie allemaal om te zien of we tot de een of andere overeenkomst kunnen komen wat reizen betreft. Ik zie dat Eric net teruggekomen is, dus we zouden nu een afspraak kunnen maken om elkaar te ontmoeten.

Ik woon zelf in Rotterdam, maar vind het geen probleem om ergens anders naar toe te rijden voor dit.

Groet,

M

Hallo allemaal! Het lijkt mij ook erg leuk om naar America te gaan deze zomer! Hebben jullie al concrete plannen gemaakt? Ik ben een dame van 30 uit Rijswijk. groeten